استاندار خوزستان از کاهش 42 درصدی درخواست معلمان برای خروج از استان خبر داد و گفت: علت این موضوع می‌تواند اختصاص مبلغی تحت عنوان حق مناطق جنگی به حقوق معلمان یا کاهش بروز پدیده ریزگردها باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که امروز سوم تیرماه در استانداری برگزار شد، با اشاره به کاهش 42 درصدی درخواست معلمان برای خروج از استان، اظهار کرد: علت آن می‌تواند اختصاص مبلغی تحت عنوان حق مناطق جنگی به حقوق معلمان باشد، یا کاهش بروز پدیده ریزگردها در استان که این مساله نیز با تلاش و اقدامات زیادی مانند نهال‌کاری‌های متعدد صورت گرفته است.

وی افزود: مساله خرید خدمات آموزشی، مساله بدی نیست، اما به شرط اینکه کسی که خرید خدمت می‌کند، تعهداتی داشته باشد و دولت نیز در مقابل او باید تعهداتی را بپذیرد. در بکارگیری نیروها نیز باید شاخص‌های مشخصی وجود داشته باشد.

شریعتی با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌های مهم در کشورهای توسعه یافته به بخش خصوصی واگذار می‌شوند، گفت: اگر دولت بخواهد چابک‌تر و پر اثرتر باشد، باید در کل کشور به این سمت پیش برود.

استاندار خوزستان ادامه داد: اگر جذب نیروی حق‌التدریس با ضوابط و چارچوب‌های خاصی انجام شود، کار خوبی است. ما باید فضا را برای نیروهای جوان فراهم کنیم تا این افراد بیایند و وارد کار شوند. مشکل این است که ما کارهای خوب را با روش‌های خیلی بد انجام می‌دهیم و این مساله موجب می‌شود کل کار زیر سوال برود. ما می‌خواهیم مسائل را به صورت سنتی و عشیره‌ای حل کنیم.

شریعتی تاکید کرد: باید از تجارب گذشته درس بگیریم، ایرادها و نقایص را اصلاح کرده و روش کار را بهبود بخشیم. باید کارهای درست را به روش‌های درست انجام دهیم.

وی خاطرنشان‌کرد: در جذب نیروی انسانی باید مسائل تخصصی و نقش آموزش و پرورش در اشتغال دیده شود، اما مسائل آموزشی و دانش‌آموزان در آموزش و پرورش یک اصل خدشه‌ناپذیر هستند. نباید کارهای ما باعث شود که به کار اصلی و تخصصی آموزش و پرورش خدشه‌ای وارد شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.