به گزارش ایرنا در چارچوب تفاهمنامه سران و مقام های عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق در رابطه با حل و فصل مسائل مربوط به رودخانه اروندرود بر اساس عهدنامه مرزی و حسن همجواری ایران و عراق 1975 الجزایر و پروتکل‌های ضمیمه و موافقتنامه‌های تکمیلی آن همچنین در اجرای بیانیه مورخ 21 اسفند 1397 بغداد که در جریان سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به عراق نهایی شد روز یکشنبه نشست مشترک هماهنگی 2 کشور ایران و عراق در بندر خرمشهر برگزار شد.
سرپرستی هیات کشور مان را در این نشست عباس باقرپور مدیر کل حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه بر عهده داشت و از کشور عراق نیز مشاور عالی وزیر امور خارجه این کشور حضور داشت.
نشست مشترک هماهنگی هیات‌های ایران و عراق متشکل از نمایندگان نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط در بندر خرمشهر برگزاری شد.
به گزارش ایرنا معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی هفته گذشته از آغاز لایروبی اروندرود بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد.
با توجه به اینکه تنها رودخانه قابل کشتیرانی کشور اروندرود است، یکی از توافقات در ملاقات اخیر سران ایران و عراق، لایروبی اروند رود بود.
پیگیری‌ های برای لایروبی اروند رود از طریق وزارت امور خارجه شروع شد تا جلسات فنی را با طرف عراقی برگزار شود و مکانیزم ‌های نهایی برای بازگشایی دفتر همکاری، شروع شود.
اروندرود یکی از رودهای پهناور جنوب غربی ایران در استان خوزستان است. این رودخانه از ریزش رودهای دجله و فرات و بعد از آن کارون پدید آمده است. درازای این رودخانه در حدود 190 کیلومتر است که در نهایت به خلیج فارس می‌ریزد.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.