به گزارش ایرنا منصور کتانباف روز سه شنبه در هفتاد و هشتمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز با دستور کار پاسخ شهردار به سئوالات اعضای شورا، درخصوص سوال دلیل موفق نبودن در جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اجرا نشدن پروژه‌های سرمایه‌گذاری افزود:فراخوان عمومی احداث شهربازی پارک ربیع اهواز در سه نوبت صورت پذیرفت و انجام مرحله دوم آن در حال پیگیری و انجام است.
وی ادامه داد: آگهی فراخوان عمومی احداث پردیس سلامت هم در سه نوبت انجام شد و مرحله دوم آن در حال پیگیری و انجام است.
شهردار اهواز یادآور شد: تکمیل مجتمع اداری – تجاری نهج‌البلاغه، احداث مجتمع ایستگاهی – تجاری، ایستگاه سلمان فارسی قطار شهری و احداث پروژه مجتمع تفریحی و گردشگری پارک سیاحتی در مرحله تنظیم‌ اسناد فراخوان هستند.
وی درخصوص احداث پروژه سرمایه‌گذاری تفریحی فرهنگی و اقامتی مهرشهر گفت: از اخذ مجوزهای مربوط از شورای اسلامی شهر اهواز ابتدا با صندوق ذخیره بسیجیان کشور توافق‌نامه‌ای برای انجام بعضی اقدامات و مقدمات امر منعقد شد.
کتانباف بیان کرد: اکنون این پروژه در مرحله تکمیل مدارک، تهیه و تنظیم قرارداد اصلی با صندوق است؛ مساحت زمین این پروژه 65 هزار مترمربع است که کاربری دریاچه، رستوران، بازارچه خود اشتغالی، پردیس سینمایی و هتل برای آن در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص احداث مجموعه سرمایه‌گذاری هایپرمارکت اهواز نیز گفت:در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری شهرداری اهواز در تیر پارسال تفاهم‌نامه اولیه با شرکت‌هایپرمارکت‌های ماف‌پارس، منعقد شد.
شهردار اهواز ادامه داد: قرار بود با توجه به صورت جلسه هیات عالی سرمایه‌گذاری که به تایید استانداری خوزستان رسیده بود، اداره کل راه و شهرسازی پنج هکتار زمین در شهرک پردیس اهواز به پروژه اختصاص دهد اما باوجود مکاتبات و پیگیری متعدد زمین مورد نظر را به پروژه اختصاص نیافت و در نتیجه اجرای پروژه متوقف شد.
وی با اشاره به خطر پذیری بالای سرمایه گذاری در شرایط فعلی بیان کرد: شرکت‌کنندگان آگهی ‌های منتشره برای ارایه پیشنهاد اقتصادی اقدام نکرده‌اند، که در بررسی بعدی در نظر است با تغییراتی در آگهی، اسناد فراخوان و ایجاد مشوق‌ قانونی پس از اخذ مجوز اقدام لازم برای تجدید آگهی به عمل آید.
شهردار اهواز در پاسخ کتبی به سئوال عضو شورای شهر مبنی بر دلیل غیر فعال بودن مدیریت بحران در شهرداری و نبود هماهنگی انسجام فعالیت‌ها گفت: در مواقع بحران، شهردار به عنوان مدیر بحران در حوزه وظایف شهرداری با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و با هماهنگی اداره کل مدیریت بحران استان برای مقابله با بحران وارد عمل می‌ شود.
وی ادامه داد: در جریان سیل اخیر ،از آغاز بحران اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود سیلاب به شهر اهواز بر اساس اخطاریه‌های ابلاغی از سوی اداره کل مدیریت بحران خوزستان و با بسیج و سازماندهی کلیه امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی شهرداری و همکاری سایر دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران، به صورت شبانه روز مدیریت کردم که نتیجه آن جلوگیری از ورود سیلاب به شهر بود.
کتانباف یادآور شد:حوزه مقابله با بحران طبق ساختار شهرداری در حوزه معاونت خدمات شهری است که آن معاونت نیز به نحو احسن به وظایف خود در طول مدیریت بحران عمل کرده است.
شهردار اهواز درخصوص سئوال دیگری مبنی بر ارایه نشدن صورت تایید شده جامع درآمد و هزینه 6 ماهه شهرداری به شورای شهر گفت: شفاف‌سازی در شهرداری به ویژه در حوزه مالی و درآمد از اولویت‌ها بوده از این رو مکانیزه کردن ساختار صدور اسنادی درآمدی و ارایه تراز مالی (دریافت فیش‌های قطعی، مقایسه اطلاعات فیش‌های قطعی، ثبت دریافتی‌های مربوط به اطلاعات فیش‌های قطعی، کانورت اطلاعات و مغایرت‌گیری اسناد ملی و درآمدی) در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود:در سال های گذشته اقدامات گفته شده به صورت غیرمکانیزه و غیر سیستمی انجام می‌پذیرفت اما با پیگیری صورت گرفته مغایرت‌گیری به روز اسناد و نیز دریافت به روز اطلاعات درآمدی، نرم‌افزار جامع درآمدی برای نخستین بار در این حوزه پیاده‌سازی شد.
شهرداز اهواز یادآور شد: استقرار این سیستم‌ها و تغییر از وضعیت غیرمکانیزه به مکانیزه باعث شد که نتوانیم گزارش 6 ماهه را در پارسال منتشر کنیم اما اکنون با استقرار سیستم مذکور و اطمینان بالا از شفافیت‌ مالی می‌توانیم گزارش مذکور را منتشر کنیم.
براساس قانون، رییس شورا در نامه ای سئوال هریک از اعضا را برای شهرداری ارسال می کند و شهردار نیز در مدت 10 روز موظف است پاسخ سئوال را به صورت کتبی به شورا اعلام کند.
در جلسه علنی امروز شورای شهر اهواز معاونان شهرداری اهواز برای ‌پاسخگویی به سوال محمد هادی قنوات عضو شورای شهر حاضر شده بودند.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.