مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: ستاد مدیریت شرایط اضطراری، دو هدف عمده را در سیل اخیر دنبال می کرد که شامل استمرار و پایداری تولید مجتمع های پتروشیمی و انجام مسئولیت اجتماعی پتروشیمی در مناطق سیل زده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، داود عمادی در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در مورد اقدام های صورت گرفته توسط ستاد مدیریت شرایط اضطراری دو منطقه ماهشهر- بندر امام و عسلویه در سیل اخیر، اظهار کرد: ستاد مدیریت شرایط اضطراری دو هدف عمده را دنبال می کردند که شامل استمرار و پایداری تولید مجتمع های پتروشیمی در این دو منطقه با وجود سیل و انجام مسئولیت اجتماعی پتروشیمی در قبال سیل خوزستان، لرستان و دیگر مناطق مختلف کشور بود.

عمادی ادامه داد: براساس این دو هدف، تمهیداتی اندیشیده شد و ستاد مدیریت شرایط اضطراری تشکیل و اقدامات پیشگیرانه انجام شد. به عنوان مثال آب منطقه پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، از کوت امیر اهواز تامین می شود و برای جلوگیری از حادثه، سیل بندهایی زده شد تا قطع آب برای پتروشیمی ها  و شهرستان ماهشهر اتفاق نیفتد و تولید متوقف نشود که این حرکت کارساز بود.

مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: در عسلویه نیز کانال ها و مسیرهای عبور آب به سمت دریا لایروبی شد تا در صورت بروز سیل، آسیبی به واحدهای تولیدی وارد نشود.

وی در مورد هدف دوم ستاد مدیریت شرایط اضطراری و انجام مسئولیت اجتماعی پتروشیمی در منطقه، گفت: اقدامات زیادی چه به لحاظ مادی و غیر مادی صورت گرفت که مهمترین آنها اعزام ماشین آلات راهسازی برای مناطق سیل زده اهواز و شهرهای خوزستان و خرم‌آباد بود، کانکس های سرویس بهداشتی و حمام ارسال شد و موکب هایی تشکیل شد که روزانه غذا طبخ و بین سیل زدگان توزیع می کردند. همچنین کمک های نقدی هم ارسال شد.

عمادی در مورد آسیب‌های سیل به صنعت پتروشیمی، بیان کرد: خوشبختانه با آماده باش تمام نیروهای منطقه عسلویه و شهرستان ماهشهر، بحث سیل تا امروز مدیریت و کنترل شده است و مشکل خاصی نداشتیم. فقط در خط لوله اتیلن غرب  سیلاب مسئله دار شد که یکی به دلیل بالا آمدن آب رودخانه کشکان بود که موجب آسیب دیدگی در خط لوله شد و نزدیک کرمانشاه نیز به دلیل رانش زمین نیز بخشی دیگر دچار حادثه گردید.

مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن ارسال کمک های کارکنان به مناطق سیل زده اقدامات ستاد مدیریت شرایط اضطراری دو منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و عسلویه را پیگیری و حمایت می کند. این دو منطقه افزون بر آماده باش تمام نیروها، جلسه شورای راهبردی پتروشیمی را برگزار و طرح های لازم مرتبط با موضوع را تصویب کردند و تمام شرکت‌های پتروشیمی نیز همکاری خوبی داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.