به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، شرکت نفت و گاز پارسیان، تاکنون با سرمایه گذاری در فاز دوم این مجتمع موافقت نکرده نبود.
براساس اعلام روابط عمومی استانداری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در تماس با استاندار خراسان شمالی، از اعلام موافقت شرکت نفت و گاز پارسیان برای سرمایه گذاری در این پروژه جدید خبر داده است.
محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی تاکنون در نشست های جداگانه با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل شستا و شمار دیگری از مسئولان کشور، تحقق این موضوع را پیگیری کرده است.
طرح توسعه پتروشیمی خراسان تحت عنوان اوره و آمونیاک 2 همچنان در حال پیگیری است که میزان اشتغالزایی آن در طول چهار سال اجرای پروژه، یکهزار و 500 نفر و پس از انجام طرح در هنگام تعمیر و نگهداری میزان اشتغال مستقیم 350 نفر اعلام شده است.
بر اساس این گزارش یکی از الزامات مهم در اجرای طرح توسعه پتروشیمی، تامین آب است که این موضوع اخیرا در نشستی با حضور استاندار خراسان شمالی مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شده است شرکت آب و فاضلاب استان برآورد ریالی از میزان سرمایه گذاری و متراژ طول خط انتقال برای ایجاد تصفیه خانه برای پتروشیمی داشته باشد.
یکی از مطالبات استان از مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، تعیین تکلیف ایجاد شرکت جدید برای اجرای طرح توسعه پتروشیمی است که استاندار خراسان شمالی در این باره اعلام کرده در صورت ارسال کامل مدارک مورد نیاز در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت شرکت در استان حل می شود.
شجاعی تاکید کرده است که رویکرد استانداری، پرداخت مالیات صنعت پتروشیمی در استان است.
مجتمع پتروشیمی خراسان مستقر در 17 کیلومتری شرق بجنورد ، مرکز استان خراسان شمالی، در سال 75 فعالیت خود را آغاز کرده است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.