مدیر جهاد کشاورزی شوش یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح آخرین وضعیت مزارع گندم این شهرستان و نیز میزان خسارت وارده به مزارع ناشی از حوادث غیر مترقبه گفت: عملیات برداشت محصول گندم در شوش به عنوان قطب تولید گندم کشور امسال در شرایطی آغاز شده که کشاورزان این شهرستان در سال زراعی جاری به دلیل طغیان رودخانه کرخه ودز و دیگر عوامل جوی متحمل خسارت شده و شرایط سختی را سپری کردند.
علیرضا ملک زاده افزود: طغیان رودخانه های کرخه و دز در فروردین ماه ضربه سنگینی به بخش کشاورزی شهرستان شوش وارد کرد بطوریکه بیش از 21 هزار هکتار از مزارع گندم شوش بین 30 تا 100 درصد خسارت دیده است.
وی بیان داشت: با توجه به خسارت وارده به مزارع شوش پیش بینی می شود میزان تولید گندم این شهرستان امسال کاهش یابد.
مدیر جهاد کشاورزی شوش افزود: 155دستگاه کمباین عملیات برداشت گندم راآغاز کرده اند که با ورود کمباین های مهاجر به استان خوزستان روند برداشت محصول گندم در شهرستان شوش در روزهای آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت.
وی گفت: تاکنون بیش از چهارهزار و283تن گندم از مزاره شوش برداشت شده است وپیش بینی می شود عملیات برداشت محصول تا اوایل خردادماه ادامه داشته باشد.
مدیرجهاد کشاورزی شوش گفت: در این شهرستان 11 مرکز متعلق به تعاون روستایی وجود دارد که شامل مرکز خدمات سید عباس، دهخدا، شهید رجایی، غرب کرخه، حقیقت، اتحاد، دانیال ، سه مرکز خرید دیگر متعلق به شرکت غله و خدمات بازرگانی است که شامل مرکز گلدشت چنانه، رحیم خانی و سیلوی مرکزی وکارخانه آردشوش است.
کشاورزان شهرستان شوش در سال زراعی گذشته با تولید 300 هزار تن محصول گندم از جمله گندم بذری رکورد داری خود را در تولید گندم کشور تداوم بخشیدند.
سالانه 2 میلیون و 300 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان شوش تولید می شود.
7280/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.