به گزارش ایرنا میثم ماکنالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در اهواز افزود: بخشی مهمی از نیازهای فوری و ضروری ساکنان مناطق سیل زده خوزستان با فروکش کردن سیلاب تامین شده ولی تا بازگشت کامل مردم به خانه و کاشانه خود و از سرگیری زندگی عادی و تامین معیشت خود به زمان زیادی نیاز داریم.
وی با بیان اینکه گروه 45نفری نیروهای داوطلب ستاد امر به معروف و نهی از منکر در قالب قرارگاه جهادی شهید خلیلی در 15روستای سیل زده خوزستان امدادرسانی کردند گفت: این گروه از 15فروردین تا هفتم اردیبهشت به صورت شبانه روزی در کنار روستاهای در معرض خطر سیلاب و مناطقی که دچار آبگرفتگی شدند خدمت رسانی کردند.
ماکنالی توزیع وسایل بهداشتی ، آب معدنی ، نان و امکانات ضروری به ارزش 600میلیون ریال و بهره گیری از سه روان شناس بالینی را از اقدام های مهم ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در مناطق سیل زده خوزستان بیان کرد و افزود: مرحله بعدی خدمت رسانی به مردم ، حضور در کنار آنان پس از فروکش کردن سیلاب است که این مرحله برای مردم حیاتی و مهم است.
وی از فراخوان عمومی این ستاد برای عزیمت نیروهای داوطلب تخصصی و فنی به منظور کمک به بازسازی مناطق سیل زده خبر داد و به ساکنان مناطق سیل زده خوزستان اطمینان داد نیروهای داوطلب مردمی تا بهبود وضعیت زندگی و معیشتی در کنار آنان خواهند بود.
در چند روز اخیر جریان سیلاب در مناطق سیل زده خوزستان با کاهش خروجی آب سدهای کرخه ، دز و گتوند فروکش کرده است.
سیلاب خوزستان در روزهای نخستین فروردین با طغیان رودخانه دز ، کرخه و کارون شکل گرفت و پس از آن 12شهرستان این استان را درگیر خود کرد و بر زندگی 400هزار نفر در مناطق شهری و روستایی خوزستان تاثیر گذاشت.
حضور فراگیر گروه های مردمی و جهادی از سراسر کشور در کنار نیروهای سپاه ، ارتش ، انتظامی در مناطق سیل زده به جلوه ای از سرمایه اجتماعی و روحیه جهادی که یادآور هشت سال دفاع مقدس بود نمایان شد.
رهبر معظم انقلاب از حضور فداکارانه نیروهای مردمی ، جهادی و قوای مسلح برای امدادرسانی به مردم سیل زده سه استان کشور به عنوان پدیده ای 'عجیب و شگفت انگیز' یاد کردند.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.