ناجی عبیاوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سیلاب اخیر باعث از بین رفتن خوراک دام روستاییان در مناطق سیل زده شد که این کمیته با بررسی میدانی و شناسایی مددجویان آسیب دیده از این بلای طبیعی برای حمایت از آنها250 کامیون علوفه و خوراک دام تهیه کرده است.
وی افزود: تاکنون 300 تن از این علوفه و خوراک دام وارد خوزستان شده و برای توزیع بین دام های مددجویان به مناطق سیل زده ارسال شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان ادامه داد: این علوفه ها به ارزش 60 میلیارد ریال بوده که هزینه آن از طرف کمیته امداد پرداخت می شود.
وی افزود:600 طرح دامداری و دامپروری مددجویان در خوزستان در سیل اخیر دچار خسارت شده اند.
عبیاوی بیان کرد: عمده خسارت ها در زمینه تخریب جایگاه دام ، فضای خودکفایی و زمین کشاورزی
بوده که با پیش بینی انجام شده از سوی کمیته امداد، دام های مددجویان در معرض سیل ، پیش از هرگونه خسارتی به نقاط امن منتقل شدند.
بر اساس آمار رسمی دامپزشکی خوزستان هم اکنون حدود 400 هزار راس دام سنگین و 2.5 میلیون راس دام سبک به ارزش 120هزار میلیارد ریال در خوزستان وجود دارد.
چندی پیش وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی کشور در بازدید از مناطق سیل زده شمال ، مرکز و غرب خوزستان بر رسیدگی هرچه بهتر و سریع تر به بهداشت و درمان دام ساکنان مناطق روستایی تاکید کرد.
هنوز از میزان دقیق خسارات وارده سیلاب اخیر به بخش دام خوزستان اعلام نشده است.
7152/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.