مرتضی موصلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آخرین کمک های مردمی برای ارسال به مناطق سیل زده استان اظهار داشت : از ابتدای بروز سیل به خوزستان و وارد شدن خسارت به برخی مناطق شهری و روستایی استان، کمیته امداد استان نیز مانند سایر دستگاه ها در زمینه خدمت رسانی به مردم آسیب دیده وارد عمل شد .
وی افزود: جمع آوری و سامان دهی کمک های مردمی و همچنین خدمات ویژه برای مددجویان تحت پوشش در اولویت کار قرار گرفت.
مدیرکل کمیته امداد خوزستان ادامه داد: تاکنون بیش از یکصد میلیارد ریال کمک های نقدی و غیر نقدی از سراسر کشور برای مردم سیل زده خوزستان جمع آوری و به مناطق ارسال شده است.
موصلی تصریح کرد: بیش از 10 هزار خانوار آسیب دیده شناسایی و این کمک های مردمی شامل ، مواد غذایی، پوشاک و اقلام ضروری ،برای آن ها ارسال شده است.
وی اظهار داشت: این خانوارها در مناطقی از شوش، شاوور، شوشتر، ملاثانی، حمیدیه، سوسنگرد، هویزه، اهواز، کارون، شادگان و اروندکنار شناسایی شده اند.
در اثر سیلاب رودخانه های کرخه، دز و کارون تا کنون بیش از 114 روستا دچار آبگرفتگی شده و بیش از 270 روستا به صورت کلی و جزیی تخلیه شده اند. جمعیت هلال احمر خوزستان نیز اعلام کرده است: بیش از 170 هزار نفر سیل زده از چهارم فروردین ماه امدادرسانی شدند.
به گفته وزیر کشور، 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند. دکتر روحانی رئیس جمهوری دیروز برای دومین بار طی سیلاب اخیر به خوزستان سفر کرده و ضمن بازدید هوایی از سدهای دز و کرخه، در شورای بحران خوزستان شرکت کرد.
7152/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.