سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر گفت: سیل بند روستاهای مکسر و ام نوشه از توابع روستاهای غرب کارون خرمشهر در حال تقویت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کورش مودت اظهار داشت: سیل بند روستاهای مورد تهدید سیلاب در خرمشهر تقویت می شوند.

وی ادامه داد: به منظور تقویت سیل بندها در روستاهای غرب کارون به خصوص روستای مکسر و ام نوشه ماشین آلات راهسازی وارد عمل شده و در حال تقویت سیل بندها در این روستاها می باشند.

سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر، تقویت سیل بندها از ۴۰ روز قبل از سال نو را دلیل در امان ماندن شهرستان از سیلاب دانست و افزود: از همه امکانات برای این اقدام بهره بردیم و نیروهای خرمشهری هم جهادی و هم تخصصی کار کردند.

مودت تصریح کرد: اوضاع تحت کنترل است و طبق گفته کارشناسان عامل مهم جلوگیری از سیلاب در شهرستان اقدام به موقع ما در تقویت سیل بندها بوده است.

وی ادامه داد: اولویت اصلی ما این بود که به مردم آسیبی وارد نشود و همه تلاش و توان خود را بکار بردیم  که اولا جان مردم در امان باشد و سپس اراضی و دام های آنها دچار خسارت و تلفات نشوند.

مودت خاطرنشان کرد: یکی از سیل بندها در منطقه مشارع دچار شکستگی شده بود که بحمدالله توسط نیروهای ستاد مدیریت بحران و نیروهای جهادی کار ترمیم آن به اتمام رسیده است و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بیان کرد: از «دیم ابن نجم» از روستاهای غرب کارون تا «عباره» که ورودی خرمشهر است و تا مینوشهر و جاده شلمچه و نهر عریض وخین حدود 110 کیلومتر حوزه جغرافیایی سیل بندهای ما در مسیر رودخانه کارون است که طی این مدت، تقویت، اصلاح و مرمت شدند.

وی با اشاره به افزایش دبی آب رودخانه گفت: برای مقابله با طغیان رودخانه که تاثیر دارد روی شکستگی سیل بندها نسبت به افزایش ارتفاع آنها اقدام می کنیم.

مودت ضمن تقدیر از شرکت نفت و گاز اروندان، شرکت توسعه میرزا کوچک خان، سازمان منطقه آزاد و همه دستگاههای اجرایی شهرستان، افزود: به حمدالله کمک های خوبی به ما داشتند و ما در خرمشهر در خصوص تامین وسایل و تجهیزات برای مقابله با بحران مشکلی نداشتیم.

سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر گفت: سیلاب، خرمشهر را تهدید نمی کند و باتوجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر مد اکبر، در چند روز آینده  شاهد مد اکبر در اروند صغیر و کبیر می باشیم و به طور مستمر دبی آب رود خانه را رصد می نماییم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.