معصومه خنفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه وزارت دفاع به عنوان وزارت معین شهرستان کارون درحال ترمیم سیل بند وعیلیه است افزود: روستاهایی مانند سجیرات و سویسه-3که تا روزهای گذشته شرایط نسبتا خوبی داشتند به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه، در محاصره قرار گرفتند.
وی ادامه داد: آب از طریق دریچه سیل بند این 2 روستا نفوذ کرده و با کمک کارکنان و تجهیزات فرمانداری آغاجاری درحال ترمیم آنها هستیم.
خنفری درخصوص وضعیت روستاهای سیل زده شهرستان کارون گفت: به دلیل آنکه همچنان سطح آب در روستاها بالا است امدادرسانی توسط قایق و بالگرد انجام می شود.
وی یادآور شد: مردم روستاهای محاصره در آب شهرستان کارون به دلیل فرهنگ خاص خود حاضر به سکونت در اردوگاه ها نیستند از همین رو به صورت خانوادگی در کنار روستاها و احشام خود چادر زده اند.
فرماندار باوی گفت: فواصل زیاد چادرها و اردوگاه ها از مرکز شهرستان امدادرسانی را سخت کرده است، در برخی موارد امدادرسانی ها با تاخیر انجام می شود.
وی ادامه داد: وزارت دفاع برای تخلیه آب در جاده اهواز – آبادان درحال کارگذاشتن 6 لوله با قطر 2هزار است که هر ثانیه یکهزار و 200 متر مکعب آب را به تالاب شادگان هدایت می کند.
سیلاب از 2 هفته گذشته بسیاری از روستاهای شهرستان کارون را به دلیل طغیان رودخانه کارون و کانال بحره و ریزگرد ها درگیر کرده است.
تمام روستاهای شهرستان کارون که در حاشیه رودخانه هستند در معرض سیل می باشند که مقرر شد ساکنان روستاهای پرخطر به مکان های ایمن منتقل شوند.
روستاهای غرب این شهرستان به دلیل محاصره بودن بین کانال سیلاب بر 'بحره' و کانال 'ریزگردها' در معرض طغیان رودخانه و سیل هستند.
شهرستان کارون با مرکزیت شهر کوت عبداله و جمعیت 200 هزار نفری در سال 91 از اهواز جدا شد.
شهرستان کارون شامل 53 روستای کوچک و بزرگ با حدود 200هزار نفر جمعیت است.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.