به گزارش ایرنا ماشاءاله کریمان خراسانی روز سه شنبه در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان نهبندان افزود: جاده دسترسی به تالاب کجی بر اثر وقوع روان آب و سیل تخریب شده است ولی به زودی بازگشایی می شود.
وی با بیان اینکه تالاب کجی نهبندان 29 تا 30 فرودین میزبان جشنواره ملی مجسمه های نمکی است گفت: برنامه ریزی ها برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر این جشنواره انجام شده و پیش بینی می شود بیش از پنج هزار نفر برای بازدید از روند اجرای این جشنواره از تالاب بازدید کنند.
فرماندار نهبندان ادامه داد: سینما نور به دلیل نداشتن تماشاگر تعطیل شده است و از دستگاه های فرهنگی، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و مجموعه ارتش شهرستان درخواست می شود برای جلوگیری از تعطیلی تنها سینمای شهرستان بلیت خریداری کنند و در اختیار دانش آموزان و کارکنان مجموعه خود قرار دهند.
وی همچنین گفت: کمک های مردم نهبندان برای مناطق سیل زده کشور در حال جمع آوری است و تاکنون مردم این شهرستان به مناطق سیل زده 30 میلیون تومان کمک نقدی کرده اند.
کریمان خراسانی اظهار داشت: بارندگی های خوبی اوایل هفته جاری در این شهرستان داشته ایم که خوشحالی مردم را در پی داشته است و از ابتدای سال آبی جاری 82 میلیمتر بارندگی در نهبندان به ثبت رسیده که نسبت به بلندمدت 5.6 درصد افزایش دارد.
وی افزود: وقوع سیل بر اثر این بارندگی ها نیز خسارت هایی به زیرساخت ها، راه ها روستایی، ایل راه های عشایری و بخش کشاورزی شهرستان وارد کرده که کارشناسان در حال برآورد خسارت هستند.
تالاب کجی نمکزار با دارابودن چشم انداز زیبا در 75 کیلومتری نهبندان و حاشیه محور این شهرستان به بیرجند قرار گرفته است.
مساحت آن 22 هزار هکتار و 765 مترمربع است. این تالاب شوره زار وسیع بوده که به دلیل پایین بودن از سطح ارتفاع آن نسبت به مناطق اطراف و با توجه به شوری زیاد خاک آن به دریاچه ای پوشیده از نمک و به رنگ سفید تبدیل شده است.
نهبندان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.