حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:از این تعداد ، 86موکب خوزستانی و 66موکب از سایر استان های کشور هستند که به صورت داوطلب و در پی فراخوان عمومی برای کمک رسانی به هموطنان سیل زده در خوزستان با تجهیزات و امکانات مورد نیاز در مناطق درگیر سیلاب مستقر شده اند.
وی بیان کرد: مواکب اربعین حسینی روزانه 250هزار وعده غذایی با استفاده از کمک های مردمی و خیران نیک اندیش پس از پخت و آماده سازی ، بین سیل زدگان خوزستانی توزیع می کنند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان افزود: در صورت اعلام نیاز از سوی مدیریت بحران استانداری و هلال احمر ، موکب های اربعین توانایی تهیه روزانه 300هزار وعده غذایی را برای توزیع در اردوگاه های محل استقرار سیل زدگان دارند.
به گفته وی مواکب مردمی از 16 استان کشور شامل فارس، مرکزی ، کهگیلویه و بویراحمد ، چهار محال و بختیاری، یزد ، تهران ، خراسان رضوی ، هرمزگان ، همدان ، بوشهر ، اصفهان ، خراسان رضوی ،زنجان ، آذربایجان غربی ، البرز و سمنان در حال خدمت رسانی به مردم سیل زده در مناطق شوش ، شوشتر(شعیبیه) ، دشت آزادگان ، حمیدیه ، الهایی ، هویزه و بستان هستند.
حجت الاسلام موسوی افزود: این مواکب تا زمان برقراری وضعیت عادی ، خدمت رسانی به مردم آسیب دیده ناشی از سیلاب را در اردوگاه های اسکان موقت ادامه می دهند.
بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان تاکنون حدود 170هزار نفر اهالی مناطق سیل زده یا در معرض سیلاب این استان در 67 اردوگاه اسکان موقت مستقر شده اند.
حدود 400 هزار نفر ساکنان شهرها و روستاهای حاشیه رودخانه های کرخه ، دز و کارون در معرض سیلاب هستند.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس از ضرورت برپایی مواکب اربعین حسینی به مدت یک ماه در مناطق بحران زده و در معرض سیلاب از جمله خوزستان سخن گفته بودند.
در جریان زلزله مناطق غربی کشور در سال 1396 دهها موکب اربعین حسینی از خوزستان پس از فراغت از خدمت رسانی به زائران اربعین در مرزهای چذابه و شلمچه ،بلافاصله به استان زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند تا با حضور خود ، مرهمی بر دل های مصیبت دیدگان زلزله باشند.
موکب های اربعین رفته رفته به یکی از منسجم ترین ، کاراترین و آماده ترین نهادهای مردمی برای خدمت رسانی به مردم در مواقع بحرانی تبدیل شده اند.
مواکب اربعین حسینی به تدریج از سال 1392 همزمان با حرکت کاروان های اربعین به سمت مرزهای چذابه و شلمچه شکل گرفت و هر سال بر تعداد مواکب افزوده شد و کارکردهای آن نیز هر سال به تناسب نیازها افزایش یافت.
6065/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.