رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تولید و برداشت گندم در شهرستان های اهواز، باوی، کارون، هویزه، رامشیر و هندیجان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، کیخسرو چنگلوایی ساعتی پیش، از آغاز برداشت گندم در خوزستان خبر داد و گفت: امروز در کنار مدیریت سیل و جلوگیری از خسارات بیشتر با همت کشاورزان و مسئولین، تولید و برداشت گندم در شهرستانهای باوی، اهواز، کارون، هویزه، رامشیر و هندیجان که عمدتا گرفتار سیلاب نیز هستند آغاز شد.

وی افزود: ۵۴۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم در استان وجود دارد که ۳۸۰ هزار هکتار آن آبی و ۱۶۰ هزار هکتار به صورت دیم کشت شده است.

چنگلوایی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱۰۰ دستگاه کمباین غیر بومی و ۵۵۰ دستگاه کمباین بومی در استان به منظور برداشت گندم مستقر هستند، تصریح کرد: بیش از ۴۰ میلیون لیتر سوخت برای ماشین آلات برداشت گندم تدارک دیده شده و کلیه مراکز دولتی، خصوصی و وابسته به شبکه تعاون روستایی از آمادگی کامل برخوردار هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان این نکته که کلیه تمهیدات برای برداشت به موقع، سریع و با تسهیلات بیشتر و بهتر از سالهای گذشته برای کشاورزان اندیشیده شده است، خاطر نشان کرد: در صدد هستیم حتی ۱ کیلو گرم از گندم قابل برداشت از دست نرود چرا که به دلیل استراتژیک بودن این محصول در صورت هدر رفت هر میزان گندم مجبور به واردات آن از کشور های دیگر خواهیم شد.

چنگلوایی در پایان با اشاره به اینکه سیل نیز نمی تواند مانع تولید در کشور شود، اذعان کرد: علیرغم خسارت های وارد شده به وسیله سیل بر اراضی زیر کشت استان و آسیب به بخش زیادی از مزارع گندم، همه دست به دست هم دادیم تا پرچم تولید از احتزاز نیفتد و مانند سالهای گذشته در امر تولید گندم خودکفا باشیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.