ابوالحسن صادقی پور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ستاد اربعین شهرستان دزفول با محوریت امام جمعه در موقعیت های مختلف به یاری شهروندان و هموطنان شتافته و در خصوص سیلاب اخیر نیز از 11 فروردین ماه فعالیت خود را از سر گرفته است.
وی با بیان اینکه بخشی از مصلای دزفول به آشپرخانه برای طبخ غذای سیلزدگان در نظر گرفته شده است، گفت: تاکنون این غذاها به روستاهای حاشیه دز از جمله زاویه ها، مناطق احمدفداله، میانرود، امام و اردوگاه های قاضی، مرکز تربیت معلم و کمپ نوروزی دزفول که محل استقرار سیلزدگان هستند، ارسال شده است.
مسئول ستاد اربعین شهرستان دزفول با بیان اینکه منابع این غذاها از طریق کمک های نقدی و غیرنقدی مردمی تامین می شود، افزود: در روزهای اخیر با برقراری آرامش در شهرستان دزفول، غذاهای طبخ شده به شهرهای شوش، شوشتر و دشت آزادگان نیز ارسال می شوند.
وی به همکاری سپاه و هلال احمر در این ستاد اشاره کرد و گفت: سپاه اقدام به جمع آوری لباس و هلال احمر اقدام به جمع آوری مواد شوینده و پتو برای سیلزدگان می کند.
به گزارش ایرنا بارش شدید باران در بالادست سدهای خوزستان باعث افزایش قابل توجه آورد سدها شد. بعد از این افزایش آورد دبی خروجی سدها برای کنترل سیلاب افزایش یافت.
دبی خروجی سد کرخه از 2 هزار مترمکعب و دبی خروجی سد دز از سه هزار مترمکعب بر ثانیه فراتر رفت که این موضوع باعث آبگرفتگی زمین های کشاورزی و روستاهای حاشیه رودخانه های دز و کرخه شد.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.