مسعود انصاریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با وجود اخطارها و هشدارهای لازم از سوی مدیریت بحران استانداری و بنیاد مسکن ، هنوز بسیاری از ساکنان 110 روستای غرب ، شمال و مرکزی خوزستان به دلیل جدی نگرفتن خطر سیلاب به هیچ وجه مایل به ترک خانه های خود نیستند.
وی تصریح کرد: با توجه به شدت عبور آب رودخانه کرخه که دبی آن به 2 هزارو 400 و دز به بیش از 2 هزار و 500 متر مکعب در ثانیه رسیده است ، هیچ اطمینانی برای مقاومت سیل بندها در برابر طغیان و بالاآمدن رودخانه ها متصور نیست بنابراین مصرانه و عاجزانه از ساکنان روستایی درمعرض سیلاب تقاضا می شود محل های سکونت خود را ترک و به اردوگاه هایی که هلال احمر و دیگر نهادهای مسئول در مناطق امن برپا کرده اند حرکت کنند.
استاندار خوزستان گفته است با توجه به احتمال طغیان رودخانه کرخه ، شهرهای سوسنگرد، حمیدیه، رفیع، ابوحمیظه، بستان و کوت سید نعیم در معرض سیل قرار دارند و هر چه زودتر باید از سکنه خالی شوند.
تاکنون حدود 24هزار نفر از روستاییان سیل زده در 40اردوگاه اضطراری هلال احمر انتقال یافته اند.

** گسیل تجهیزات سنگین بنیاد مسکن به حمیدیه
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه ماشین آلات و تجهیزات سنگین بنیاد مسکن استان و استان های معین بوشهر و فارس به دستور استاندار خوزستان پس از تحکیم بخشی سیل بندهای منطقه شعیبیه ، از امروز (شنبه) به سمت شهر حمیدیه در 25کیلومتری غرب اهواز جهت مقاوم سازی سیلاب بندها حرکت کرده اند افزود: با کمک نیروهای مردمی و گروه های جهادی ، همه توان خود را برای استحکام بخشی سیل بندهای شهر حمیدیه متمرکز کرده ایم تا از سرریز شدن سیلاب به درون شهر جلوگیری کنیم.
وی گفت: چهار روستای حاشیه کرخه واقع در این شهرستان دچار آبگرفتگی شده یا در معرض سیلاب قرار دارند.

** ارزیابی خسارات به مسکن های روستایی آسیب دیده امکان پذیر نیست
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: در شرایط فعلی که در مرحله بحران هستیم ارزیابی خسارات وارده به منازل روستایی ناشی از سیلاب و آبگرفتگی ممکن نیست.
انصاریان با بیان اینکه هر آنچه در برخی رسانه ها در مورد میزان خسارات به منازل و زیرساخت های روستایی سیل زده گفته می شود در حد گمانه زنی است افزود: پس از فروکش کردن سیلاب و اعزام تیم های ارزیاب بنیاد مسکن، نسبت به برآورد، تعیین و پرداخت خسارت به روستاییان اقدام می شود.
وی نجات ساکنان روستایی در معرض سیلاب و آبگرفتگی را اولویت نخست دستگاه های امداد رسان بیان کرد و افزود: همه توان دستگاههای اجرایی و پشتیبانی در مسیر متمرکز شده است.
به گزارش ایرنا در جریان سیلاب سه هفته اخیر 100هزار هکتار از اراضی کشاورزی مناطق حاشیه ای کرخه ، کارون و دز دچار آبگرفتگی شده و از بین رفته است.
حدود 400هزار نفر از جمعیت 4.7میلیون نفری خوزستان در مناطق شوشتر(شعیبیه) دشت آزادگان ، هویزه ،شوش ، دزفول و خرمشهر که در جوار و حاشیه رودخانه کرخه ، دز و کارون واقع شده اند دچار سیل و آبگرفتگی شده یا در معرض سیلاب قرار گرفته اند.
6065/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.