به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در جریان بازدید از ایستگاه های جمع آوری کمک های مردمی هلال احمر افزود: اقدامات ترمیمی در حوزه راه ها از امروز شروع شده و لازم است که در برخی مناطق آب فروکش کند.
وی بارندگی های اخیر در سطح استان را بی نظیر دانست و گفت: یک سوم آبیاری زراعی استان در سال گذشته طی بارندگی های اخیر به وقوع پیوست که بارش حجم قابل توجهی از باران را نشان می دهد.
زاهدی اظهار داشت:در این مدت برخی رودخانه های استان نظیر باراجین 184 متر مکعب بر ثانیه دبی آب داشتند که بسیار بالا بود به همین دلیل اقدامات لازم برای رفع خسارات احتمالی به کار گرفته شد.
استاندار قزوین با بیان اینکه خسارات اتفاق افتاده کمتر از مقدار پیش بینی شده بود، گفت: 203 روستا و 17 شهر استان در معرض خطر سیل قرار داشتند که با تخلیه برخی اماکن مسکونی در حاشیه مسیل ها از افزایش میزان خسارات جلوگیری به عمل آمد.
نماینده عالی دولت در استان عنوان کرد: خوشبختانه هیچ تخریب گسترده ای در استان قزوین گزارش نشد که مرهون اقدامات انجام شده در انحراف آب رودخانه ها به سمت زمین های کشاورزی و باغها بود.
زاهدی با اشاره به وضعیت نقاط دیگر استان، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه سد نهب در تاکستان هنوز تکمیل نشده بود اما با انحراف آب به این سد جلوی ورود خسارات به شهرهای همجوار گرفته شد.
استاندار قزوین با اشاره به خسارات سیل در نقاط شهری،خاطر نشان ساخت:خوشبختانه در شهرهای قزوین با مشکل جدی به جز مقداری آبگرفتگی مواجه نبودیم و با وجود این کارشناسان در نقاط مختلف استان در حال ارزیابی و تخمین دقیق خسارات هستند.

*** کمک های مردمی از طریق هلال احمر به مناطق سیل زده ارسال شود
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به کمک های کمیته امداد، هلال احمر و سپاه استان به مناطق سیل زده گلستان اشاره کرد و گفت: در خصوص سیل استان لرستان نیز لوازم و اقلام ضروری جمع آوری شده و آماده ارسال به مناطق آسیب دیده است.
وی از از مردم، گروه ها، سازمان ها و سمن ها خواست که کمک های جمع آوری شده از طریق هلال احمر به مناطق سیل زده ارسال شود.
استاندار قزوین تاکید کرد: هرگونه ناهماهنگی در ارسال اقلام کمکی به ضرر مردم آسیب دیده در مناطق سیل زده است.
9925* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.