سرهنگ اکبر دارابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک بیمارستان صحرایی زیرزمینی( دفینه) نزدیک به روستای دوسالق در محور چنانه به دشت عباس راه اندازی شده که شامل 2 اتاق عمل مجهز، آی سی یو با ظرفیت سه تخت، رادیولوژی، آزمایشگاه، سردخانه، تصفیه خانه و رادیولوژی است.
وی اظهار داشت: یک بیمارستان صحرایی متحرک دیگر نیز با نام شهید قوطاسلو در روزهای آینده حوالی بستان و سوسنگرد راه اندازی می شود که شامل 12 دستگاه کانکس و 10 دستگاه چادر است.
فرمانده گردان 574 بهداشت، امداد و درمان نزاجا دزفول افزود: 12 ساعت برای باز کردن سامانه این بیمارستان صحرایی متحرک و ارائه خدمات به سیل زدگان زمان نیاز است.
وی گفت: این بیمارستان ها تا زمان عادی شدن وضعیت به کمک مردم شهرهای سیلزده استان خوزستان خواهند پرداخت.
به گزارش ایرنا بارش شدید باران در بالادست سدهای خوزستان باعث افزایش قابل توجه آورد سدها شد. بعد از این افزایش آورد دبی خروجی سدها برای کنترل سیلاب افزایش یافت.
دبی خروجی سد کرخه از 2 هزار مترمکعب و دبی خروجی سد دز از سه هزار مترمکعب بر ثانیه فراتر رفت که این موضوع باعث آبگرفتگی زمین های کشاورزی و روستاهای حاشیه رودخانه های دز و کرخه شد.
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان، از زمان وقوع سیل تاکنون 174 روستا به صورت کلی و جزیی در خوزستان تخلیه شده اند و تا این لحظه 43 کمپ برپا شده است.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.