به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز یکشنبه در دیدار با جمعی از خیران در بیمارستان خیریه حضرت حجت ابن الحسن عسگری اصفهان افزود: پیشگیری از تخریب و آسیب به زیر ساخت های استان خوزستان یک موضوع با اهمیت و ملی است.
وی تاکید کرد: باید به جای این که منتظر کمک دولت بمانیم تا بعد از وقوع سیل اقدامی انجام دهیم قبل از وقوع آن خانه ها و زیرساخت ها را بیمه کنیم .
به گفته وی، این مشکلات در کشورهای پیشرفته دنیا با استفاده از صنعت بیمه حل فصل شده و در صورتی که خانه ها، دامداری ها، باغ ها و مزارع استانهای گلستان، مازندران و لرستان بیمه بودند امروز این همه فشار بر روی دولت نبود.
استاندار اصفهان با اشاره به این که خیران اصفهانی می توانند در کنار ارائه سایر کمک ها به هموطنان سیل زده در راستای بیمه منازل مسکونی نیازمندان خوزستانی هم پیشگام باشند، بیان کرد: سیل در استان اصفهان هم آمد اما با تدبیر و مدیریت از بروز فاجعه و بحران جلوگیری شد.
وی اضافه کرد: امکان بروز فاجعه و حوادث شیراز در اصفهان هم وجود داشت اما با مدیریت صحیح و اصولی 2 ساعت قبل از رسیدن سیل به این کلانشهر ساکنان حاشیه رودخانه را با عزت و احترام دور کردیم.
رضایی با بیان این که باید با تدبیر و به دور از احساسات نیازهای مردم استان و سایر استانها را پیگیری و احصاء کنیم، تصریح کرد: سیل در استان اصفهان هم به حدود هشت هزار واحد مسکونی خسارت هایی وارد کرد.
وی با اشاره به این که اصفهان معین استان خوزستان است اما کمک به سایر استانها را هم وظیفه خود می داند، گفت: مردم و مسوولان اصفهان قبل از اینکه استانهای لرستان و خوزستان از ما کمک بخواهند، به یاری و کمک آنها شتافتند و برای هر گونه کمکی اعلام آمادگی کردند.
استاندار اصفهان با بیان این که مردم و کارمندان هم می توانند از هر طریق ممکن به نیازمندان سیل زده کمک کنند، خاطرنشان کرد: اعضای ستاد بحران این استان در جلسه روز گذشته اعلام کردند که حقوق یک روز خود را برای کمک به هموطنان سیل زده اختصاص می دهند.
تعدادی از خیران استان اصفهان در پایان این جلسه بیش از یک میلیارد تومان کمک های نقدی و پنج کامیون کمک غیر نقدی خود را برای کمک به سیل زدگان اهدا کردند.
/6026/7150
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.