نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت کنترل آب در سد کرخه گفت: با توجه به اینکه حجم زیادی آب ورودی به سد کرخه داشتیم، احتمال بروز سیل در شهرهای شش گانه وجود دارد و شرایط پایدار نیست.

علی ساری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص آخرین وضعیت کنترل سیل در استان خوزستان گفت: در رابطه با شهرهایی که به عنوان مناطق هشدار اعلام شده، تخلیه به طور کامل انجام نشده است؛ چرا که مردم مقاومت می‌کنند.

وی با اعلام این خبر که بر اساس دستور داده شده باید شهرهای حمیدیه، سوسنگرد، رفیع، ابوحمیظه و کوت سید نعیم به‌صورت کامل تخلیه شوند، ادامه داد:  در این مناطق مردم به سه دسته تقسیم شده‌اند؛ یک عده در اردوگاه ساکن هستند، یک عده مقاومت کرده و خانه‌هایشان را ترک نمی‌کنند و یک عده هم نزد اقوام و دوستانشان رفته‌اند. 

ساری همچنین در خصوص آمار دقیق میزان تخلیه شهرهایی که احتمال خطر سیل دارند، گفت: در این شهرهای شش گانه آمار دقیق وجود ندارد ولی می‌توانم بگویم تعداد محدودی در اردوگاه ساکن شده‌اند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در رابطه با وضعیت مرکز استان خوزستان هم گفت: در بخش شمالی مرکز استان، روستاها زیر آب رفته‌اند. در حوزه دهستان هم شرایط بدتر شده و با بالا آمدن آب، بدتر هم خواهد شد و مردم باید شهرها را تخلیه کنند.

وی در خصوص پایین دست مرکز استان هم گفت: در شهر اسماعیلیه شکستگی سیل‌بند داشتیم ولی در شهر کارون کماکان شرایط پایدار و از طریق سیل‌بند در حال کنترل اوضاع هستند.

ساری در تشریح آخرین وضعیت سد کرخه هم گفت: با توجه به اینکه حجم زیادی آب ورودی به سد کرخه داشتیم، احتمال بروز سیل در شهرهای شش گانه وجود دارد و شرایط پایدار نیست. 

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در خصوص میزان خسارات وارد شده به این استان گفت: به طور نسبی دو دسته خسارت یکی به منازل روستایی و دیگری به زمین‌های کشاورزی وارد شده است اما با عدد دقیق نمی‌توان خسارات را برآورد کرد؛ چراکه خسارات در حال افزایش است و اعداد عوض می‌شود ولی برای مثال دهستان و حمیدیه و روستاهای کنار رودخانه در معرض تهدید هستند و این تهدید هم به مراحل خطرناکی رسیده است. 

وی در خصوص وضعیت راه‌ها گفت: در داخل شهرستان دهستان راه‌های ارتباطی از دست رفته است و در بامدشت نه تنها جاده زیر آب رفته بلکه خانه‌ها و مزارع هم زیر آب رفته و ارتباط از طریق قایق است.  در کارون هم یک مسیر ارتباطی که برای تردد به روستا مورد استفاده قرار می‌گرفت زیر آب رفته ولی یک راه به اهواز  باز است و شهرستان کارون از سه بخش در حال محاصره شدن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.