ایرج شجاعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ستاد بحران این شهرستان برای بررسی بارش های چند روز آینده برای دومین بار تشکیل جلسه داد، اظهار داشت: همه دستگاه های اجرایی و اداره های این شهرستان در حال آماده باش کامل است و دهیاران نیز در مناطق روستایی در مدت زمان بارش ها در روستاهای در معرض خطر برای جلوگیری از سیل هماهنگی های لازم را انجام داده اند.
وی اضافه کرد: بازدیدهای مشترکی با رییس سازمان آب منطقه‌ای و نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی از نقاط پایاب سد مهاباد و نقاط در معرض خطر در چند روز گذشته صورت گرفت و مشکلی در مسیر جریان آب رودخانه مهاباد وجود ندارد.
شجاعی افزود: اقدامات خوبی در خصوص مدیریت آب سد مهاباد صورت گرفته و با رهاسازی‌های صورت گرفته حجم آب ذخیره شده در سد مهاباد کاهش یافته که این اقدام به منظور کنترل سیلاب بالا دست سد مهاباد بسیار مهم و ضروری است.
وی با اشاره به زیر آب رفتن برخی مزارع در مسیر رودخانه مهاباد اظهار داشت: بیشتر زمین های کشاورزی یا ساختمان هایی که در حال حاضر زیر آب رفته‌اند در حریم و بستر رودخانه قرار دارد و خطری زمین های کشاورزی و منازل را تهدید نکرده است.
شجاعی افزود: چند ساختمان و خانه باغ روستایی در مسیر رودخانه قرار داشت که دستور تخلیه برای آنها صادر شد و بعد از این بارش ها اقدامات لازم برای رفع تصرف حریم و بستر رودخانه نیز به صورت جدی پیگیری می شود.
وی بیان کرد: ورودی آب به سد مهاباد هم اکنون حدود 35 مترمکعب بر ثانیه بوده و میزان حجم خروجی آب نیز به 70 مترمکعب در ثانیه ‌رسیده است که در ساعات آینده این میزان به 80 مترمکعب خواهد رسید.
فرماندار مهاباد افزود: این رهاسازی برای افزایش ظرفیت مخزن سد مهاباد و کنترل سیلاب صورت می‎گیرد.
وی همچنین از آمادگی شهرداری مهاباد نیز خبر داد و گفت: در حدود 300 نفر از نیروهای شهرداری برای روزهای یکشنبه و دوشنبه از آمادگی کامل برخوردار هستند و بیش از یکهزار گونی نیز برای مقابله با روان ‌آب های احتمالی آماده شده است.
شجاعی اضافه کرد: نقاط حادثه خیز شهر مهاباد نیز اصلاح شده و لایروبی و احداث سیل بند در چند نقطه سیل‌خیز شهر در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: هلال احمر مهاباد نیز در آماده باش سطح یک برای چند روز آینده قرار داشته و تمامی نیروهای این سازمان برای مقابله با خطرهای احتمالی سیل در سطح این شهرستان فراخوانی شده اند؛ ضمن آنکه 2 باب مسجد و 2 سالن ورزشی در منطقه موکریان و آزادگان این شهر نیز برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا سامانه بارشی که امروز وارد آذربایجان غربی شد تا اواخر روز سه شنبه هفته جاری این استان را تحت تاثیر قرار می دهد.
مهاباد در جنوب آذربایجان غربی و 116 کیلومتری مرکز استان واقع است.
6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.