سید غلامعلی جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جابه جابی برخی از معلولان از مراکز توانبخشی استان اظهار داشت: باتوجه به وضعیت آب و هوایی استان و احتمال وقوع سیلاب در برخی از مناطق، به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و حفظ سلامت معلولان مستقر در مراکز نگهداری، تعدادی از معلولان و سالمندان به صورت موقت مرخص شده و به خانواده ها تحویل داده شدند.
وی افزود: جابه جایی معلولان باتوجه به شرایط جسمانی آن ها در زمان بحران کار دشواری است که به همین منظور اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفته و برای معلولان بی سرپرست نیز تمهیدات ویژه ای اندیشیده شد.
معاون امور توانبخشی بهزیستی خوزستان ادامه داد: خوزستان دارای 32 مرکز نگهداری معلولان است که در شرایط کنونی و احتمال آبگرفتگی، مراکز به حالت آماده باش درآمده و در صورت نیاز معلولان به نقاط امن منتقل می شوند.
وی بیان کرد: تنها مرکز سالمندان در شهرستان اندیمشک به دلیل احتمال آبگرفتگی و سیلاب تعطیل شده و معلولان این مرکز تحویل خانواده ها داده شدند و پنج نفر از سالمندان نیز در سایر مراکز ساماندهی شدند.
جعفری بیان کرد: اگر در روزهای آینده شرایط استان عادی شده و از خطر سیلاب دور شدیم معلولان مرخص شده مجددا در مراکز استان پذیرش می شوند.
گفتنی است بارش های روزهای اخیر در بالادست باعث شده دبی آب رودخانه کارون افزایش و آب پشت سدها نیز به ظرفیت اسمی برسد و همین امر باعث شد برخی از نقاط استان در معرض سیلاب قرارگیرند و همین امر باعث تخلیه بسیاری از روستاها و برخی از مسیرهای منتهی به ساحل کارون شد.
7152/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.