سعید نمکی روز دوشنبه در جریان بازدید از سد و نیروگاه دز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین گزارش سیلاب از گمیشان و آق قلا در استان گلستان از 25 اسفندماه رسید که ستاد ویژه ای به فرماندهی بنده در وزارت بهداشت تشکیل شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: این ستاد به تمام روسای دانشگاه های علوم پزشکی اعلام آماده باش کرد و تاکید شد که هیچ یک از روسا به مرخصی نروند.
وی گفت: با وجود ایجاد مشکل برای هموطنان در جریان سیلاب از جمله اتفاقات تلخ شیراز، کمترین عارضه را در این حجم از بارندگی شاهد بودیم و در حال حاضر نیز تمام تیم های بهداشت محیط وزارت بهداشت فعال هستند.
نمکی با بیان اینکه رسیدگی به مصدومان و آسیب دیدگان به خوبی انجام شد، افزود: کمترین عارضه با همکاری مردم و سازمان های مختلف، رسانه ها، ارتش و سپاه و نیروهای کمکی در این حجم بارندگی و سیلاب ایجاد شد.
وی اظهار داشت: با توجه به انجام روزانه 500 مورد نمونه برداری آب در سطح کشور، تاکنون هیچ آلودگی آب یا عفونت های روده ای ناشی از آب آلوده به ما گزارش نشده است و همکاران شبانه روز مراقبت می کنند ضمن اینکه توزیع آب معدنی نیز توسط همکاران در حال انجام است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تاکنون 46 مورد تلفات داشته ایم که بیشترین تعداد یعنی 21 نفر مربوط به چند دقیقه نخست حادثه سیلاب شیراز است.
وی با تاکید بر لزوم تخلیه منازل درصورت اعلام مسئولان به مردم توصیه کرد مسافرت در این روزها را لغو و از نزدیک شدن به رودخانه و مناطق سیلابی خودداری کنند.
چندین استان کشور از جمله خوزستان، لرستان، فارس و اراک در روزهای اخیر درگیر بارش های سیل آسای باران بوده اند.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.