به گزارش ایرنا زین العابدین موسوی شنبه شب در جلسه ستاد بحران شهرستان آبادان در بخشداری اروندکنار اظهار داشت:آب از پشت سدهای دز و کرخه رهاسازی شده و احتمال سیلاب وجود دارد لذا تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
وی افزود:12 نهر در بخش اروندکنار که وضعیت بحرانی دارند بین دستگاه ها و نهادهای دولتی تقسیم شدند و تجهیزات و امکانات لازم نیز در بین آنها تقسیم شده است.
موسوی خروج هرگونه ادوات راهداری و سنگین از شهرستان آبادان را تا پایان وضعیت اضطراری ممنوع اعلام کرد و افزود: نیروی انتظامی از خروج وسایل سنگین از آبادان جلوگیری می کند.
وی افزود:ولی الان شهرستان آبادان به لحظه وضعیت انهار و رودخانه های محلی را رصد و گزارش دهند و در صورت وضعیت بحرانی نسبت به تخلیه اهالی اقدام کنند.
وی گفت: 20 قایق از اروندکنار به برای کمک به مناطق بحرانی از سیل به اهواز ارسال شده است.
فرماندار آبادان به فعالیت 17 وسیله و ادوات راهداری در اروندکنار اشاره کرد و افزود: روزانه 6 هزار لیتر گازاییل اختیار شهرداری لروندکناردبرای توزیع بین وسایل نقلیه معین قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا جلیل مختار یکی از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:برای جلوگیری از نفوذ آب به زمین‌ها لازم است انهار منشعب از اروندرود بسته شوند.
وی افزود: با بسته شدن آنها مشکل طغیان آب ناشی از سیلاب گرفته می شود.
3015عامر کعبی دیگر نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار پرداخت خسارت خشکسالی و سیل به کشاورزان شد.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.