به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس، محمدابراهیم حسن نژاد، توسعه کیفی بیمه، واقعی کردن غرامت ها و حمایت از کشاورزان را از برنامه های صندوق بیمه کشور دانست و گفت: سامانه صندوق بیمه کشاورزی کشور آنلاین است و مشخصات بیمه ای کشاورزان در آن ثبت می شود.
وی در نشست مشترک با مسئولان گنبدکاووس، با اشاره به روند کند پرداخت غرامت ها افزود: کشاورزان به طور کامل حق بیمه خود را پرداخت نکردند به همین علت برای پرداخت خسارت ها نیاز به تامین اعتبار داریم که درحال پیگیری است.
حسن نژاد اضافه کرد: کشاورزان بایستی با بیمه کردن محصولات خود، به دنبال کم کردن خسارت های ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی باشند.
وی تصریح کرد: بیش از 70 درصد از حق بیمه ها توسط دولت و کمتر از 30 درصد از حق بیمه ها توسط بیمه گذار پرداخت می شود و تراز ما به نفع کشاورزان همیشه منفی است.
قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی همچنین در خصوص پایین بودن سقف بیمه و غرامت پرداختی صندوق بیمه کشاورزی، گفت: میزان غرامت پرداختی متناسب با حق بیمه است و افزایش تعهد بدون بالا بردن حق بیمه امکانپذیر نیست.
حسن نژاد افزود: اگر قرار است حق بیمه افزایش یابد از توان کشاورزان خارج است و به این دلیل صندوق، تعهد بیمه را افزایش نداده است.
وی اضافه کرد: صندوق بیمه کشاورزی به دنبال اجرای گزینه هایی برای کشاورزانی است که سطح کشت بالاتری دارد.
به گفته حسن نژاد، سیل، تگرگ و سرمای زمستان جزو بیمه های انفرادی است و برای رفاه حال کشاورزان راندمان تولید مبنای پرداخت غرامت قرار می ‌گیرد.
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در نشست که عصر دیروز برگزار شد با اشاره به رتبه اول این شهرستان در تولید گندم درسال زراعی 95 - 94، گفت: پایه اقتصادی گنبدکاووس کشاورزی است و درصورت بروز حوادث، کشاورزان نیاز به تسریع در پرداخت خسارت ازسوی بیمه دارند.
عبدالقدیر کریمی افزود: بخش داشلی برون گنبدکاووس که یک چهارم وسعت گلستان را تشکیل می دهد، بیشترین خسارات خشکسالی را در سال جاری متحمل شد و باید مورد حمایت قرار گیرند.
به گزارش ایرنا، قرجه طیار، نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با ابراز گله مندی از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی، گفت: انتظار از این وزارتخانه و نیز صندوق بیمه آن است که با پرداخت بموقع غرامت ها، کشاورزان را در کشت محصول درسال زراعی جدید یاری نمایند.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه گفت: تفاوت در افزایش یا کاهش محصول برداشتی کشاورزان مربوط به بخش داشلی برون این شهرستان مستلزم توجه ویژه مسئولان صندوق بیمه کشاورزی کشور است تا نسبت به واقعی کردن برآورد خسارات خشکسالی اهتمام داشته باشند.
احمد دستمرد افزود: از مجموع 125 هزار هکتار کشت محصول در سال زراغی گذشته در این شهرستان 91 هزار و 400 هکتار آن دچار خشکسالی شدند.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس، مختار مهاجر رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان نیز دراین جلسه از کاهش 11 درصدی خرید گندم درسال زراعی جاری دراین استان به دلیل خشکسالی خبر داد و خواستار پرداخت بموقع خسارات کشاورزان و نیز کاهش سقف بیمه برای کشاورزان این منطقه شد.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق گلستان افزون بر 160 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد و از قطب های مهم تولیدات کشاورزی بویژه غلات در این استان و کشور بشمار می رود.
/3039/1860
دریافت کننده : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.