علی بلمچی پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: به منازل روستایی خسارتی از بابت سیل وارد نشده است اما حدود 10 هکتار از مزارع روستا دچار آبگرفتگی شده است.
وی افزود: عملیات ترمیم سیل بند روستا و ساخت سیل بند جدید حد فاصل جاده روستای «سادات جعاوله» و «سید یدیم» بامداد پنجشنبه به اتمام رسیده که در حال استحکام بخشی هستند.
بلمچی همچنین با تکذیب توزیع بطری های آب آشامیدنی میان روستائیان، افزود: نیازی به توزیع آب آشامیدنی بین روستائیان نبود و هلال احمر نیز خدماتی به روستا ارائه نکرده است.
روستاهای «سادات جعاوله» و «سید یدیم» با یک هزار نفر جمعیت (250 خانوار) در منطقه بامدژ در بخش مرکزی اهواز و حاشیه رودخانه دز قرار دارند.
عالمی نیسی فرماندار اهواز پیش از این منطقه «بامدژ» را یکی از نقاط پرخطر شهرستان اعلام کرده و گفته بود: در صورت افزایش دبی رودخانه دز، 11 روستای بامدژ در بخش مرکزی اهواز در معرض سیلاب هستند و 4 روستا از آنها نیز شرایط حساس تری دارند، که در صورت ادامه بارندگی احتمال تخلیه این روستاها وجود دارد.
در پی سیلاب بهمن ماه امسال، روستاهای بامدژ و اسماعلیه با مشکل مواجه شدند و زمین های کشاورزی آنها دچار آبگرفتگی شد. در فروردین 95 نیز در پی طغیان رودخانه دز، روستاهای حاشیه این رودخانه در اهواز را سیل گرفت.
با ورود سیلاب به حوزه رودخانه دز، خروجی سد دز در روزهای اخیر به تدریج افزایش یافته و از دیروز به یک هزار مترمکعب برثانیه نیز رسیده است. سازمان آب و برق خوزستان طی اطلاعیه ای اعلام کرده است که خروجی سد دز ممکن است به بیش از 2 هزار مترمکعب برثانیه نیز برسد و دستگاه های اجرایی باید آمادگی تخلیه روستاها و شهرهای مسیر رودخانه را داشته باشند.

9754/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.