محمد حری سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه رهاسازی آب از سد مارون از روز شنبه هفته جاری در حال انجام است بیان کرد: در پی بارندگی خوبی که در چند روز اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است حجم ورودی به سد مارون افزایش یافته که برای جلوگیری از سرریز شدن سد مارون رهاسازی آب از سد با حجم 350 مترمکعب بر ثانیه در حال انجام است .
وی گفت: در صورت ادامه روند بارش باران در خوزستان و استان کهگیلویه و بویر احمد ، امکان افزایش حجم خروجی آب از سد تا 400 مترمکعب بر ثانیه وجود دارد .
حری با اشاره به اینکه شرایط در حال حاضر در بهبهان عادی است اظهار داشت : یکی از مهم ترین نگرانی های ما ورود رواناب هایی از سمت کهگیلویه و بویر احمد به سمت بهبهان است، هشدارهای لازم به مردم و مسافران به منظور نزدیک نشدن به رودخانه ها داده شده است.
فرماندار بهبهان بیان کرد: بر اساس اقدامات پیشگیرانه ستاد بحران این شهرستان ، شب گذشته 2 روستای این شهرستان که در حاشیه رودخانه مارون و در تهدید وقوع سیلاب بودند تخلیه شدند .
حری افزود: همچنین شامگاه دوشنبه با توجه به بارندگی بالادست و رواناب هایی که از استان کهگیلویه و بویر احمد به سمت بهبهان سرازیر شدند برای حفظ سلامتی مسافران جاده بهبهان به سه راهی آغاجاری در حدود یک ساعت بسته شد و بعد از رفع خطر بازگشایی شد.
وی گفت: در مناطق روستایی این شهرستان به دلیل بارش شدید باران چند روستا دچار قطعی آب شدند که در حال رفع این مشکل هستیم و برخی راه های دسترسی روستایی نیز دچار مشکلاتی شده اند.
بر اساس این گزارش، در پی پیش بینی بارش شدید تا چهارشنبه، آماده باش سیل در 10 استان اعلام شده است.
ستاد بحران خوزستان نسبت به احتمال وقوع سیلاب در همه رودخانه های استان هشدار داده و سازمان آب و برق خوزستان نیز گفته است که تعدادی از روستاهای شهرستان های اهواز، دزفول، شوشتر، شوش، دشت آزادگان و هویزه شرایط حساس تری را تجربه می کنند.
با طغیان رودخانه مرزی اروند، معابر شهری اروندکنار دچار آبگرفتگی شده و تعدادی از روستاها در محاصره سیلاب قرار گرفته اند.
فرمانداری اندیمشک همچنین از ساکنان مناطق پاپی آباد، شهرک دوبندار و علی آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان که در مسیر رودخانه بالارود قرار دارند خواسته است که منازل خود را تخلیه کنند.
فرمانداری ایذه نیز اطلاعیه تخلیه چند محله را صادر کرده است.
ورود سامانه بارشی، از اواسط روز شنبه موجب افزایش ابر، رگبارباران ، رعد و برق، وزش باد قابل ملاحظه تا شدید به همراه تندباد لحظه ای و به تبع آن آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها دراستان خوزستان شده است . بیشترین بارشها در مناطق شمال غربی، شمالی، شمال شرقی، شرقی و مرکزی استان شامل حوزه های آبریز کرخه، دز و کارون و مارون گزارش شده اند.
هواشناسی خوزستان میزان بارندگی در استان از ابتدای سال زراعی جاری (01مهر 97) تا (26 اسفند97) را 422 میلیمتر اعلام کرده که این میزان بارش در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 321 درصد و در مقایسه با آمار بلند مدت استان حدود 60 درصد افزایش را نشان می دهد.
7158/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.