محمد حری شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این 2 روستا تا این لحظه هیچ گونه مشکلی نداشته اند اما برای جلوگیری از حوادث احتمالی با دستور شورای هماهنگی مدیریت بحران تخلیه شدند.
وی با بیان اینکه روستای چهل کنار 139 نفر و روستای دره نی 39 نفر جمعیت دارد افزود: این 2 روستا با توجه به سوابق قبلی در معرض خطر هستند چراکه موقعیت جغرافیایی منطقه تشان به گونه ای است که با بارش باران در منطقه، حالت سیلابی به خود می گیرد.
فرماندار بهبهان بیان کرد: با توجه به پیش بینی بارندگی در بالادست و بارندگی بالای 100 میلیمتر برای امشب تصمیم به تخلیه دو روستا گرفته شد.
وی تاکیدکرد: به ساکنان روستاهای سرجوشر عدالت، مصیری، شهرک ویسی گل زرد، کره سیاه و کوتک هم با توجه به سوابق قبلی تنها اعلام شده که جوانب احتیاط را در نظر بگیرند و در حال حاضر نیازی به تخلیه ندارند.


**جاده بهبهان به رامهرمز مسدود شد

فرماندار بهبهان همچنین گفت: با توجه به بارش در بالادست پیش بینی می شود حجم روان آبی که تا ساعتی دیگر به سمت جاده حرکت میکند زیاد باشد از این رو برای پیشگیری از حوادث ، مسیر بهبهان به رامهرمز را مسدود کردیم.
وی افزود: این مسیر پس از پایان بارندگی در بالا دست و پایان سیلاب، مجدد مسیر بازگشایی می شود.
حری توضیح داد: از همه مسافران و رانندگان درخواست می کنیم تا اطلاع ثانوی از این مسیر تردد نکنند.

در پی پیش بینی بارش شدید تا 2 روز آینده، آماده باش سیل در 10 استان اعلام شده است.
هواشناسی استان خوزستان ورود سامانه بارشی، از اواسط روز شنبه لغایت اوایل چهارشنبه هفته آینده را پیش بینی کرده که طی این مدت افزایش ابر، رگبارباران ، رعد و برق، وزش باد قابل ملاحظه تا شدید به همراه تندباد لحظه ای و به تبع آن آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها را در پی خواهد داشت.
طبق این پیش بینی بیشترین حجم بارش ها در مناطق شمال غربی، شمالی، شمال شرقی، شرقی و مرکزی استان شامل حوضه های آبریز کرخه، دز و کارون و مارون خواهد بود.
7164/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.