سیدعلی موسوی روز جمعه در جمع خبرنگاران بیشترین حجم سرمایه گذاری را در بخش صنعتی، تولیدی، بازرگانی، خدماتی و گردشگری بیان کرد و گفت: منطقه آزاد اروند به دلیل حمل و نقل ترکیبی و وجود اتاق های بازرگانی و مرز تجاری شلمچه موقعیت ویژه ای دارد.
وی با اشاره به زیرساخت های ایجاد شده در منطقه آزاد اروند گفت: سازمان منطقه آزاد اروند تاکنون یکهزار میلیارد ریال در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر، 800 میلیارد ریال در مرز تجاری شلمچه هزینه کرده است.
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند با اشاره به برپایی نمایشگاه غذا و دارو گفت: این نمایشگاه در محدوده ای به وسعت یکهزار متر مربع مفید حدود 50 غرفه برای استقرار شرکت های تولید محصولات بهداشتی و آرایشی از برندهای مختلف داخلی که مجوز واردات به صورت رسمی دارند، در این نمایشگاه حضور دارند.
موسوی راه اندازی آزمایشگاه غذا و دارو در منطقه آزاد اروند را یادآور شد و گفت: احداث آزمایشگاه غذا و دارو با سرمایه گذاری 110 میلیارد ریال امروز با حضور معاون وزیر بهداشت و درمان و رئیس سازمان غذا و دارو در محل هتل کاروانسرا گشایش یافت.
وی اظهار داشت: سازمان غذا و دارو برای راه اندازی این آزمایشگاه به سازمان منطقه آزاد اروند تفویض اختیارکرده و این سازمان مجوز آزمایش های کالاها را در این جا صادر کرده و تاجر و صنعتگر نیازی به ارسال آزمایش مربوط به کالای خود را به خارج از استان ندارد.
موسوی با بیان اینکه خوشبختانه این در روند تسریع ورود کالا برای صنعت گران و تجار بسیار موثر است گفت: در منطقه آزاد اروند هیچگونه محدودیتی برای ورود کالا چه مواد اولیه و چه خود کالا وجود ندارد و تجار میتوانند از ارز نیمایی و معافیت های مالیاتی استفاده کنند.
منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
7100/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.