به گزارش ایرنا رضا اردکانیان روز سه شنبه در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای ویس در جمع خبرنگاران بیان کرد: میلیاردها مترمکعب آب که امروزه در پشت سدهای خوزستان ذخیره است فقط منبع مطمئنی برای تولید برق و گردشگری نیست بلکه نقطه امنی برای جلوگیری از بروز سیلاب در استان است.
وی در ادامه با اشاره به چهار پروژه که امروز در خوزستان بهره برداری و یا ساخت آنها آغاز شد گفت: اعتبار این چهار پروژه 50 هزار میلیارد ریال است.
اردکانیان ادامه داد: یکی از این پروژه ها آغاز عملیات ساخت سد مخزنی تراز در شهرستان لالی بود که با هدف تامین آب شرب و کشاورزی و حق آبه زیست محیطی و کنترل سیلاب در منطقه احداث می شود.
وی گفت: همچنین عملیات اجرایی ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی در رامهرمز و ویس به ترتیب با ظرفیت 600 و 900 مگاوات آغاز شد که امید است هر چه زودتر به بهره برداری برسند تا برق مطمئن و پایداری برای مصرف خوزستان و کشور فراهم شود و در مواقعی که نیاز به این میزان برق تولید شده نداشته باشیم به کشورهای همسایه صادر شود.
وزیر نیرو با اشاره به پل سه بلوطک نیز بیان کرد: با تکمیل آخرین بخش پل سه بلوطک بر روی مخزن سد کارون سه در شهرستان ایذه این پل تا پایان امسال برای تردد اهالی و گردشگران آماده می شود.

** اضافه شدن تعرفه جدید قبض آب و برق مشترکان پرمصرف
وزیر نیرو در ادامه بیان کرد: نرخ ثابتی توسط وزارت نیرو که کمتر از نرخ تورم است هر ساله به قبض های آب و برق اضافه می شود چرا که صنعت آب و برق کشور متکی به منابع داخلی است.
اردکانیان گفت: تعرفه جدیدی برای جلوگیری از هدر رفت آب و برق برای مشترکان پر مصرف در نظر گرفته شده که به قبض های این مشترکان اضافه خواهد شد و فرآیند نهایی این تعرفه در حال انجام است.
وزیر نیرو روز سه شنبه به منظور آغاز عملیات اجرایی 2 نیروگاه سیکل ترکیبی در ویس و رامهرمز و سد مخزنی تراز لالی به خوزستان سفر کرد.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.