'وفیقه مومن' روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به انعقاد تفاهنمامه همکاری بین اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر و آبادان از روز گذشته برای دیدن نمایشگاه توسعه صادرات کالاهای ایرانی به خوزستان سفر کرده ایم.
وی استقبال تجار و بازرگانان عراقی از این نمایشگاه را خوب ارزیابی کرد وگفت: امیدواریم با حضور در این نمایشگاه کارهای مشترکی بین اتاق های بازرگانی شهرهای آبادان و خرمشهر و اتاق بازرگانی بصره انجام دهیم.
مومن افزود: جمعیت زنان جنوب عراق در جهت پیشبرد اهداف و ترویج اشتغال زنان بصره به خصوص زنان صاحب کسب و کار و کارآفرین در شرایط محیط اقتصادی و اجتماعی حاضر مستلزم توجهی فراتر از برنامه های جاری و عمومی است بنا بر این فرصت های موجود در منطقه آزاد اروند می تواند به زنان بصره در این زمینه کمک کند.
وی در ادامه گفت: با توجه به تنوع شرکت های تولیدی موجود در این نمایشگاه سعی داریم شرکت های مورد نظر را انتخاب و همکاری های مشترک بین این شرکت ها و جمعیت زنان بازرگان را انجام دهیم.
مومن مشترکات فرهنگی جنوب عراق و ایران را یکی از عوامل همکاری های مشترک بیان کرد و گفت: اشتراکات فرهنگی و زبانی بین جنوب بصره و منطقه آزاد اروند می تواند در پیشبرد اهداف جمعیت زنان بازرگان بصره موثر واقع شود.
وی نتایج سفر اخیر جمعیت زنان به منطقه آزاد را پربار دانست و گفت: با توجه به انعقاد تفاهمنامه همکاری های مشترک بین اتاق های بازرگانی آبادان، خرمشهر و جمعیت زنان بصره کارگاه های آموزشی در رشته های فنی و حرفه ای، صنایع دستی، قالی بافی، خیاطی، آرایش و پیرایش، گردشگری، سلامت برای زنان عراقی برگزار خواهد شد.
مومن با بیان اینکه امکان حضور کارشناسان ایرانی در بصره جهت برگزاری دوره های آموزشی ویژه زنان فراهم است، گفت: طبق توافق انجام شده برخی از کارگاه های آموزشی ویژه زنان بصره در شهرهای آبادان و خرمشهر و برخی در بصره برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا نمایشگاه توسعه صادرات مواد غذایی، آرایشی بهداشتی، محصولات ساختمانی روز پنجشنبه با حضور هیات بازرگانان ایرانی و عراقی در محل نمایشگاه دائمی بین المللی منطقه آزاد اروند گشایش یافت.
7100/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.