رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی وصول اخبار موثق مبنی بر شکار یک راس بز کوهی در منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب دزفول توسط 2 نفر متخلف و پیگیری محیط بانان پاسگاه محیط بانی قلعه شاداب محل اختفای متخلفان شناسایی شد.
مصطفی استاد چینی گر افزود: پس از مشخص شدن محل اختفای مختلفان با هماهنگی دادستان دزفول و کسب مجوز ورود به منزل با همکاری ماموران نیروی انتظامی، شکارچیان متخلف همراه با بخشی از لاشه بزکوهی شکار شده کشف و پرونده برای پیگیری به مراجع قضایی ارسال شد.
منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب مامن و زیستگاه کل و بز بوده و در شمال خوزستان واقع است.
رئیس اداره پارک ملی دز نیز گفت: طی گشت و پایش های انجام شده در جنگل های پارک ملی دز و حاشیه آن 2 نفر متخلف شکارچی پرندگان وحشی در حین ارتکاب به جرم شناسایی و دستگیر شدند.
رضا قپانچی پور با بیان اینکه یک قبضه سلاح بادی و سه قطعه لاشه کبوتر وحشی از این شکارچیان کشف شد، افزود: ماموران اداره پارک ملی دز با هدف جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز یک نفر شکارچی را شناسایی و قبل از انجام شکار او را دستگیر کردند.
وی با بیان اینکه هرگونه شکار نیازمند اخذ پروانه از سازمان محیط زیست و رعایت دستورالعمل مربوطه است، گفت: یک قبضه سلاح شکاری دولول و تعدادی فشنگ از شکارچی متخلف کشف شد.
قپانچی پور افزود: هرگونه تعرض و تخطی از قوانین و مقررات محیط زیست جرم بوده و از طریق مراجع قضایی مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.