به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی پنجشنبه در حاشیه سفر به شهرستان آغاجاری در جمع خبرنگاران با اشاره به محرومیت مردم این شهرستان بیان داشت: اقدامات بسیاری در حوزه های زیرساختی برای بهبود شرایط آغاجاری صورت گرفته اما مردم این شهرستان لایق شرایطی بهتر از این هستند.
وی تصریح کرد: از دیگر نیازهای شهرستان آغاجاری اصلاح جاده های آن است از همین رو چهارخطه کردن این مسیر در دستور کار راه و شهرسازی است.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ساخت جاده آغاجاری به میانکوه نیز توسط شرکت نفت انجام می شود گفت: اصلاح جاده آغاجاری به بهبهان موسوم به جاده قدیم بهبهان نیز در مرحله تعیین پیمانکار قرار دارد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود یادآور شد: تجهیزاتی برای نوسازی مدارس استان خریداری شده که مدارس شهرستان آغاجاری در اولویت قرار دارند، درحال حاضر یک مدرسه آماده بهره برداری است و چند مدرسه دیگر در شهرستان آغاجاری درحال ساخت هستند.
شریعتی اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) 30 واحد مسکونی برای نیازمندان تحت پوشش ساخته و 36 واحد دیگر نیز در دست ساخت دارد.
وی ادامه داد: 150 واحد نیمه کاره دیگر نیز وجود دارد که کمیته امداد 70 واحد از این مجتمع را برای نیازمندان تحت پوشش می سازد و 18 واحد دیگر هم توسط بهزیستی درحال ساخت است.
استاندار خوزستان اظهار داشت: توانمندسازی اقشار مختلف این شهرستان نیز از دیگر برنامه های استانداری است از همین رو قرار شد معاونت اقتصادی استانداری با همکاری دستگاه های مرتبط در این راستا اقدام کند.

**زندگی مردم آغاجاری در شرایط نامناسب شایسته نیست
استاندار خوزستان در جلسه شورای اداری آغاجاری گفت: اینکه شهروندان آغاجاری در مناطقی با شرایط نامناسب زندگی می کنند برای ما به عنوان مسئول جمهوری اسلامی شایسته نیست.
غلامرضا شریعتی با اشاره به بازدید خود از مناطق فرسوده این شهرستان، اظهارداشت: در این سفر دیدم که مردم با چه شرایط و مشکلاتی در اینگونه مناطق زندگی می کنند.
وی با تاکید بر اینکه مردم در این محلات با چالش های متعددی روبرو هستند، افزود: با وجود تلاش ها و کارهای انجام شده اما عملکردهای صورت گرفته برای مردم ملموس نبوده است.
استاندار خوزستان تصریح کرد: اگر آسیب های اجتماعی در اینگونه مناطق و محلات بیشتر است مقصر را نباید مردم دانست و باید ما مسئولان خود را مورد سرزنش قرار دهیم و در رفتار و نوع نگرش خود تجدید نظر کنیم.
وی همچنین در خصوص توزیع اعتبارات و بودجه استان، گفت: اگر شهری از جمعیت پایینی برخوردار است باید در توزیع منابع هم به آن مانند دیگر شهرهایی که تراکم جمعیتی دارند به نسبت محرومیت ها توجه شود.
شریعتی همچنین از شرکت آبفای استان خواست کار حفر چاه برای تامین آب شرب را هر چه سریعتر طی چند ماه آینده تکمیل کند تا مشکل آب آشامیدنی این شهرستان با افق 15 سال آینده حل شود.
وی همچنین طول راه های اصلی در حوزه شهرستان آغاجاری را 20 کیلومتر خواند و خواستار برنامه ریزی عملیاتی اداره کل راه و شهرسازی استان برای چهار خطه کردن این جاده ها شد.
9931/9887/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.