نشست مشترک سرکنسول عراق در اهواز با مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان، در خصوص رسیدگی به امور اتباع عراقی پناهنده در خوزستان و همچنین تردد اتباع عراقی در این استان، برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این دیدار فیصل سهیل سرکنسول عراق در اهواز اظهار کرد: دو کشور عراق و ایران مشترکات فراوانی دارند و این اشتراکات باعث نزدیک تر شدن روابط دو کشور شده است. ما تلاش ها و زحمات جمهوری اسلامی ایران در امر استقرار عراق و جنگ با داعش را هیچ گاه از یاد نخواهیم برد.

وی افزود: با رهبری مقام معظم رهبری و حمایت های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران گروهک تکفیری داعش را از کشور عراق خارج کردیم و دوباره امنیت به کشور عراق برگشت.

سرکنسول عراق ادامه داد: لازمه برقراری امنیت و رشد دو کشور حمایت و تقویت روابط است.

فیصل سهیل بیان کرد: استان خوزستان یک استان با اهمیت برای ما محسوب می شوند و ما در تلاش هستیم تا در امر تجارت، زیارت عتبات در دو کشور و تردد مردم دو کشور مراودات با استان خوزستان را بیش از پیش افزایش دهیم.

سرکنسول عراق در خوزستان، با تشکر از زحمات و تلاش های فراوان در جهت پذیرش پناهندگان در زمان جنگ و حکومت صدام بعثی و خدمات ارائه شده به آنان که تا کنون نیز ادامه دارد، یاد آور شد: اینکه پناهندگان جمهوری اسلامی ایران را برای سکونت و اقامت انتخاب کردند، بواسطه اسلامی بودن این کشور و داشتن مشترکات زیاد و رأفت اسلامی است.

وی تاکید کرد: این کنسولگری آمادگی لازم برای همکاری در جهت رفع مشکلات احتمالی و رسیدگی به امور اتباع عراقی در خوزستان را دارد.

همچنین در این دیدار، حمید سیلاوی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان ضمن تبیین خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان، افزود: بیش از پنج هزار نفر از پناهندگان اتباع عراقی در خوزستان سکونت دارند و از تمامی امکانات لازم همانند سایر هموطنانمان استفاده می کنند.

وی گفت: تمام تلاش خود را جهت خدمات رسانی به اتباع عراقی مقیم استان خوزستان معمول نموده ایم به طوری که همه آنان در حال حاضر می توانند از خدمات آموزشی، بهداشت و درمان، اشتغال، آموزش فنی و حرفه ای، سواد آموزی، بیمه سلامت و سایر خدمات استفاده کنند.

سیلاوی ادامه داد: از همکاری دولت عراق جهت اعزام بیش از 148 هزار نفر از اتباع خارجی حدود 40 کشور جهان به مراسم اربعین حسینی (ع) که ازطریق مرزهای شلمچه، چذابه و مهران صورت پذیرفت کمال تشکر را داریم و خواستار استمرار و تقویت این همکاری در جهت حضور حداکثری اتباع کشورهای خارجی در عتبات مقدسه در طول سال هستیم.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان بیان کرد: معتقدیم تلاش و سازماندهی برای حضور مستمر اتباع خارجی جهت زیارت عتبات عالیات می تواند زمینه ساز بهبود روابط بین مسلمانان و کشور های اسلامی گردد.

در ادامه این دیدار، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان همکاری در زمینه های تایید گواهی های ولادت، فوت و سکونت پناهندگان عراقی، تسهیل تردد مزدوجین اتباع عراقی با اتباع ایرانی، رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران توسط اتباع عراقی مقیم و گردشگران و همچنین تشویق در جهت بازگشت داوطلبانه اتباع عراقی مقیم کشورمان را خواستار شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.