احمد زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقدار قابل توجهی از محصولات کشاورزی دزفول شامل انواع سبزی و صیفی، قارچ خوراکی و علوفه فیلاژ شده هر سال به کشورهای مختلف صادر می شود.
وی با اشاره به صادرات محصولات تولیدی دزفول به کشورهای همسایه، حوزه خلیج فارس، عراق، آذربایجان و روسیه گفت: شوید، کرفس، جعفری، انواع کلم، سیر، پیاز، هویج، گوجه فرنگی، کاهو، قارچ خوراکی، مرکبات و علوفه مهمترین اقلام صادراتی شهرستان دزفول به کشورهای هدف می باشند.
مدیر جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به صادرات گل و گیاه از این شهرستان به خارج از کشور افزود: در حال حاضر 10 واحد صادراتی در شهرستان دزفول فعال است که پیش بینی می شود این واحدها تا 17 واحد نیز برسند.
وی با بیان اینکه سالانه افزون بر 2 میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در شهرستان دزفول تولید می شود، گفت: راه اندازی پایانه صادراتی، آزمایشگاه کنترل کیفیت و سنجش باقی مانده مواد شیمیایی، تولید انواع محصولات ارگانیک و سالم و تامین اعتبار برای تحقیق، پژوهش و بازرگانی محصولات کشاورزی دزفول ضروری است.
زارعی افزود: نبود تضمن و اطمینان از پرداخت وجود یکی از موانع صادرات در شهرستان دزفول می باشد که برای رفع این مشکل پیگیری هایی انجام شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به راه اندازی گمرک، وجود پست قرنطینه و اداره استاندارد در شهرستان دزفول از صادرکنندگان و تولیدکنندگان تقاضا می شود از مجاری شهرستان اقدام به صادر کردن محصولات تولیدی خود کنند.
به گزارش ایرنا با وجود ایجاد زیرساخت های لازم در شهرستان دزفول هنوز هم برخی از صادرکنندگان از طریق مرزهای آستارا و چذابه اقدام به صادرات می کنند.
خام فروشی محصولات کشاورزی دزفول با وجود هزینه های بالای کاشت، داشت و برداشت باعث شده از هر کشت سود ناچیزی نصیب کشاورزان شود.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.