کورش مودت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: کارشناسان بهداشت خوزستان برای بررسی دقیق تر موضوع ابتلای شهروندان به اسهال خونی اقدام به مراجعه حضوری و نمونه گیری از بیماران کرده اند.
وی با بیان اینکه از سوی شبکه بهداشت، آلودگی آب به عنوان عامل ابتلا به این بیماری بیان شده افزود: در نخستین گام نظارت بر مغازه های تصفیه آب در دستور کار قرار گرفت و میزان کلر آب آنها از صفر به حد مطلوب رسید.
فرماندار هندیجان ادامه داد: گزارش هایی نیز مبنی بر استفاده برخی شهروندان از ذخیره و استفاده از آب باران در بشکه های 100 لیتری دریافت شده بود که هشدار لازم نیز به این افراد در خصوص استفاده نکردن از این آب داده شد.
مودت گفت: تاکنون مشکلی در مخازن آب شبکه شهری هندیجان گزارش نشده و کلر آن نیز در حد مطلوب بوده و شکستگی هایی که بیشتر در روستا گزارش شده نیز برطرف شده است.
وی افزود: لایروبی و آهک پاشی جدول های روباز در سطح شهر و روستاها به منظور جلوگیری احتمالی از انتقال بیماری از این مسیر نیز به کمک دهیاران، شهرداران و بخشداران در حال انجام است.
وی با بیان اینکه این بیماری در شهرستان از حالت طغیان به حالت تک گیری رسیده گفت: در این مدت دارو و پزشک مورد نیاز تامین و آموزش خانواده ها و افراد برای کاهش آمار مبتلایان هم از طریق جزوه های آموزشی و نیز انتشار در فضای مجازی انجام شده است.
فرماندار هندیجان با بیان اینکه این بیماری در شهرستان همه گروه های سنی از اطفال تا بزرگسالان را به صورت پراکنده در برگرفته افزود: 30 درصد مبتلایان به این بیماری اطفال هستند و برای جلوگیری از افزایش آمار با هماهنگی آموزش و پرورش از خانواده این افراد خواسته شده فرزند خود را تا مدتی معین به مدرسه یا مراکز پیش دبستانی نفرستند.
وی گفت: امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده برای کم کردن تعداد افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند، آمار آن در یک دوره 40 روزه به صفر کاهش یابد.
به گزارش ایرنا، تک گیر یا انفرادی(Sporadic) به زمانی گفته می شود که موارد بیماری بطور نامنظم و پراکنده گاه و بیگاه و معمولا بصورت نادر بروز می کند و بسیار کم و از نظر زمانی و مکانی با فاصله ی زیاد هستند.
نخستین مورد ابتدا به بیماری اسهال خونی 20 آذر گذشته در شهرستان هندیجان مشاهده و با بررسی صورت گرفته از سوی شبکه بهداشت مشخص شد که از طریق آب به این افراد منتقل شده است.
احسان صفایی مدیر شبکه بهداشت هندیجان روز پنجشنبه6 دی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از ابتلای 29 نفر از شهروندان این شهرستان به بیماری اسهال خونی خبر داده بود.
ارسلان کریمی دادستان عمومی و انقلاب هندیجان نیز با ورود به موضوع شیوع و ابتلای شهروندان این شهرستان به بیماری با منشا آلودگی باکتریایی گفت: این پرونده به صورت ویژه در حال پیگیری است و با توجه به حساسیت موضوع به دستگاه های مسئول در این حوزه تذکر و هشدار داده شده است.
شهرستان هندیجان در جنوب خوزستان قرار گرفته و یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی استان خوزستان است.
7163/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.