به گزارش ایرنا کیامرث حاجی زاده سه شنبه در نخستین سمینار منطقه ای توانمندسازی و تاب آوری در بحران در سینما هلال اهواز بیان کرد : آموزش به مردم به منظور بالا بردن تاب آوری جامعه در برابرحوادث از اهداف متولیان حوزه بحران است.
وی با بیان اینکه پنج بحران از 21 بحران ثبت شده در خوزستان به ابربحران تبدیل شده اند، ادامه داد: از جمله ابربحران های استان می توان به گرد و غبار، آتش سوزی و سیلاب اشاره کرد.
وی گفت: بعد از زلزله کرمانشاه منطقه گوریه در شوشتر بیش از 120 بار لرزید و در سال 96 خوزستان در بحث آتش سوزی ها مقام دوم کشور را داشته است که این موارد نشان می دهد خوزستان دچار بحران های جدی است.
وی توانمند سازی، افزایش تاب آوری و مقابله با حوادث در جامعه از اهداف مدیریت بحران استان دانست. و افزود: باید برنامه ریزی لازم را داشته باشیم تا میزان تاب آوری مردم را در مقابل خطرات افزایش دهیم.
حاجی زاده افزود: در بحران گرد و غبار بهمن ماه سال 95 با دستور مقام معظم رهبری دولت به طور جدی برای مقابله با گرد و غبار در استان ورود کرده است و پارسال عملیات بیابان زدایی را برای بالغ بر 40 هزار هکتار از اراضی موثر درایجاد گرد و غبار انجام داد و امسال نیز همین میزان عملیات بیابان زدایی در حال انجام است.
وی افزود: امسال برای آموزش تاب آوری در برابر بحران گروه هایی را با پنج فرماندار از شهرستان ها تشکیل می دهیم و هر گروه یک قطب درنظر گرفته می شود و آموزش های مقابله با بحران در این شهرستان ها اجرا می شود.
در ادامه این مراسم مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان بیان کرد: باید تلاش کنیم که موضوع پدافندغیر عامل را به گونه ای در جامعه ترویج دهیم که به یک فرهنگ در بین مردم تبدیل شود.
سعید فیوضی ادامه داد: زمانی می توان بحران را مدیریت کرد که میزان تاب آوری در جامعه را افزایش دهیم.
وی افزود: در پدافند غیر عامل به دنبال امنیتی کار کردن نیستیم بلکه به دنبال افزایش ایمنی و امنیت در جامعه هستیم.
7158/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.