مصطفی کنارکوهی شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:فروش آبزیان حرام گوشت ممنوع بوده و افرادی که اقدام به فروش این گونه از آبزیان می‌کنند ابتدا از سوی بازرسان دامپزشکی تذکر کتبی دریافت کرده و در صورت تکرار به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
وی افزود:دامپزشکی به وظیفه قانونی در خصوص برخورد با فروشندگان آبزیان حرام گوشت عمل کرده و تاکنون چند فروشنده اینگونه آبزیان را به مراجع قضایی معرفی کرده و و با آنها برخورد قانونی شده است.
کنارکوهی همکاری سایر نهادهای نظارتی در راستای نظارت بیشتر به صید آبزیان، حمل و نقل و توزیع آبزیان حرام گوشت در سطح استان خوزستان را خواستار شد و گفت: هیچ‌گونه مجوزی برای فروش آبزیان حرام گوشت در استان صادر نشده است.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان فروشندگان دوره گرد حاشیه خیابان‌ها و میدان‌ها را یکی از عوامل عرضه آبزیان حرام گوشت در آبادان و برخی از شهرستان‌های خوزستان عنوان کرد و اظهار داشت: در کنار دامپزشکی سایر ارگان‌ها و نهادها نیز باید نسبت به جمع‌آوری عرضه کنندگان ماهی و آبزیان از سطح خیابان‌ها با این تخلف برخورد کنند.
به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام علی ابراهیمی پور امام‌جمعه آبادان هفته گذشته نسبت به عرضه آبزیان حرام گوشت در بازار آبادان انتقاد کرده و جلوگیری از عرضه اینگونه آبزیان حرام گوشت و برخورد جدی با خاطیان در این زمینه را خواستار شد.
گزارش خبرنگار ایرنا از سطح شهر آبادان و نیز بازار ماهی فروشان حاکیست: برخی فروشندگان انواع آبزیان حرام گوشت از جمله خرچنگ و لابستر را با این توجیه که مصرف اینگونه آبزیان اشکال شرعی نداشته و بعضا دارای خواص درمانی نیز می باشند به فروش می رسانند.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.