عبدالامیر خطیب زاده جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این رقابت ها با حضور 104 شطرنج باز از استان های کشور مطابق با قوانین و مقررات فیده در روزهای 29 و 30 آذرماه به میزبانی خانه شطرنج اهواز برگزار شد
رییس هیات شطرنج خوزستان افزود:در این مسابقات سینا موحد قهرمان زیر 10 سال کشور با پیروزی بر تمام رقبای خود با کسب 9 امتیاز کامل به مقام قهرمانی رسید همچنین علیرضا بسحاق زاده و شهریار عظیمی به ترتیب عنوان های دوم و سوم را کسب کردند.
وی ادامه داد: راحیلی کیانی، سیاوش کرا و محمد معمارزاده هر سه با 7 امتیاز به ترتیب مقام های چهارم تا ششم رقابت ها را به خود اختصاص دادند، همچنین سعید بنی رشید (قهرمان بزرگسالان خوزستان) و محمد دلجو هر 2 با 5/6 امتیاز به مقام های هفتم و هشتم رسیدند.
خطیب زاده با بیان این که پنج نفر از هشت شطرنج باز برتر این رقابت ها زیر بیست سال هستند افزود: به جرات می توان گفت این بازیکنان آینده شطرنج خوزستان را تضمین می کنند؛ بی شک سینا موحد در چند سال آینده جز نفرات برتر شطرنج آسیا خواهد شد.
وی ایجاد رقابت سالم در بین بازیکنان و تشویق جوانان و شطرنج بازان به سمت فضاهای ورزشی را از عمده اهداف این مسابقات دانست و افزود: ایجاد فرصت اخذ ریتینگ استاندارد برای عموم بازیکنان فاقد ریتینگ و افزایش ریتینگ بازیکنان دارای ریتینگ و شناسایی استعدادهای استان و برنامه ریزی برای رشد و شکوفایی آنها از دیگر اهداف برگزاری این رقابت ها است.
وی با اشاره به اینکه مسابقات در 9 دور به روش سوییسی در بخش آقایان و در رده سنی آزاد برگزار شد گفت: جوایز نفرات اول تا سوم این مسابقات به ترتیب پنج، چهار و سه میلیون ریال است؛ همچنین به نفرات چهارم تا ششم و نفرات برتر هر رده سنی جوایزی اهدا شد.
رییس هیات شطرنج خوزستان بیان کرد: این رقابت ها در پنج رده سنی مختلف برگزار می شود و شرکت کنندگان حاضر در این رقابت ها در رده های سنی زیر هشت سال، زیر 10 سال، زیر 12 سال، زیر 14سال و بالای 50 سال با یکدیگر به رقابت پرداختند.
9879/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.