عبدالامیر خطیب زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به درخواست هیات شطرنج استان در خصوص برگزاری مسابقات ریتد در خوزستان، این رقابت ها در روزهای 29 و 30 آذرماه به میزبانی خانه شطرنج اهواز برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این رقابت ها با حضور بیش از 110 شطرنج باز برگزار می شود گفت: کلیه قوانین و مقررات فیده حاکم بر این مسابقات بوده و زمان مسابقه برای هر نفر 20 دقیقه با احتساب 10 ثانیه زمان اضافی برای هر حرکت در نظر گرفته شده است.
رییس هیات شطرنج خوزستان ایجاد رقابت سالم در بین بازیکنان و تشویق جوانان و شطرنج بازان به سمت فضاهای ورزشی را از عمده اهداف این مسابقات دانست و افزود: ایجاد فرصت اخذ ریتینگ استاندارد برای عموم بازیکنان فاقد ریتینگ و افزایش ریتینگ بازیکنان دارای ریتینگ و شناسایی استعدادهای استان و برنامه ریزی برای رشد و شکوفایی آنها از دیگر اهداف برگزاری این رقابت ها است.
وی با اشاره به اینکه مسابقات در 9 دور به روش سوییسی در بخش آقایان و بانوان و در رده سنی آزاد برگزار می شود گفت: جوایز نفرات اول تا سوم این مسابقات به ترتیب پنج، چهار و سه میلیون ریال است؛ همچنین به نفرات چهارم تا ششم و نفرات برتر هر رده سنی جوایزی اهدا می شود.
خطیب زاده بیان کرد: این رقابت ها در پنج رده سنی مختلف برگزار می شود و شرکت کنندگان حاضر در این رقابت ها در رده های سنی زیر هشت سال، زیر 10 سال، زیر 12 سال، زیر 14سال و بالای 50 سال با یکدیگر به رقابت می پردازند.
وی در خصوص رقابت های بین المللی جام کارون در اهواز گفت: این رقابت ها هر ساله در اواخر بهمن ماه با حضور کشورهای مطرح جهان به میزبانی اهواز برگزار می شود، توافق نهایی در خصوص برگزاری این رقابت ها انجام شده و تاریخ دقیق مسابقات توسط اداره کل ورزش و جوانان مشخص خواهد شد.
9879/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.