محمود دشت بزرگ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این دستگاه های 33/132 کیلو ولتی به ارزش سرمایه گذاری 130 میلیارد ریال خریداری شده اند.
وی افزود: پست های موبیل زمانی استفاده می شوند که نیاز به ظرفیت سازی در شبکه وجود دارد اما امکان به کارگیری پست های دائم وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان بیان کرد: راه اندازی پست های دائم 2 تا سه سال زمان نیاز دارد اما پست های موبیل حداکثر ظرف 2 تا سه ماه نصب و راه اندازی می شوند و در مناطقی که رشد مصرف بالا می رود مورد استفاده قرار می گیرند.
وی تامین برق مطئن و پایدار را رسالت شرکت شرکت برق منطقه ای خوزستان خواند و افزود: تمامی تجهیزات بر روی این پست های سیار نصب است و قابلیت حمل و جابجایی دارند.
دشت بزرگ اظهار داشت: این پست ها می توانند نیاز شبکه را در نقاطی از استان که رشد مصرف، بالا می رود و نیاز به ظرفیت سازی جدید وجود دارد برطرف کنند و تا زمان بهره برداری از پست های دائم، خاموشی ناخواسته ای در شبکه ایجاد نشود.
وی با بیان اینکه سه دستگاه از این پست ها اسفند ماه سال جاری و مابقی به مرور وارد استان می شوند، افزود: تجهیزات سوئیچیگیر این پست ها از نوع GIS است و به همراه ترانسفورماتور مربوط روی یک یا چند تریلی نصب و به راحتی از یک محل به محل دیگری منتقل می شوند.
دشت بزرگ افزود: هنگام تعمیر و نگهداری پست ‌های موجود می ‌توان برای تغذیه شبکه از این پست ‌ها استفاده کرد.
بنابراین گزارش ظرفیت مقرر شده تولید نیروی برق خوزستان برابر 13 هزار و 196 مگاوات ساعت است که ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و 169 مگاوات و در بخش حرارتی پنج هزار و 27 مگاوات است.
به گزارش ایرنا تابستان سال 97 با توجه به وقوع پدیده خشکسالی و احتمال خاموشی به دلیل بالا رفتن پیک مصرف ساعت تعطیلی بانک ها و ادارات خوزستان از ساعت 16 به 12:30 کاهش یافت تا مشکلی در بحث تامین برق ایجاد نشود.
9887/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.