به گزارش ایرنا هفته چهاردهم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می شود که تیم های فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان در خانه و تیم های استقلال خوزستان و نفت آبادان بیرون از خانه برابر رقبای خود به میدان می روند تا با کسب نتایج ایده آل بتوانند هواداران خود را شاد کنند.
* فولاد – ذوب آهن
ایلی استان مربی خارجی تیم فولاد در مدت حضورش به عنوان سرمربی تیم نتایج بسیار ضعیفی کسب کرد و از 6 بازی تنها سه امتیاز با تیم فولاد کسب کرد؛ این موضوع باعث شد که مسئولان این باشگاه از ادامه حضور این مربی ممانعت کرده و عزیز فریسات را به عنوان سرمربی جدید تیم معرفی کنند، این موضوع با استقبال هواداران رو به رو شد.
فولاد خوزستان که در این فصل با حاشیه هایی روبه رو بوده، در هفته دوازدهم رقابت ها موفق شد به همراه فریسات و با ارایه یک بازی جذاب تیم پیکان را آن هم در تهران از پیش رو بردارد و با نتیجه 3 بر 2 پیروز میدان شود.
بازیکنان فولاد خوزستان پس از برد ارزشمند و شیرین هفته گذشته مقابل تیم پیکان، اکنون با انگیزه بسیار بالا در انتظار پیکار مقابل تیم ذوب آهن هستند تا با پیروزی در این دیدار جایگاه خود را در جدول رده بندی ارتقا دهند.
فولاد خوزستان اکنون خود را مهیای جدال سخت و هیجان انگیز این هفته مقابل ذوب آهنی می کند که با حضور علیرضا منصوریان نیز استارت موفقی نداشته است و هفته گذشته برابر پارس جنوبی تن به شکست داد؛ این موضوع بازیکنان فولاد را که از روحیه دوچندانی برخوردارند، امیدوارتر می کند تا از این دیدار خانگی با دست پر از میدان خارج شوند.
هواداران تیم فولاد که تاکنون در لیگ برتر نتایج ایده آلی کسب نکرده ترجیح می دهند از درون منزل بازی های این تیم را تماشا کنند در صورتی که اگر روزهای خوب فولاد خوزستان از راه برسد می توان بار دیگر شاهد حضور هواداران خونگرم جنوبی، برای تماشای بازی های خانگی این تیم در ورزشگاه باشیم؛ موضوعی که تماشای بازی های این تیم را در ورزشگاه مدرن فولاد دیدنی تر خواهد کرد.
* استقلال – نفت آبادان
تیم صنعت نفت که در 6 هفته اخیر باختی نداشته و به یک پیروزی و پنج تساوی رسیده است، سعی دارد در بازی این هفته مقابل تیم استقلال ، امتیاز کسب کند تا با شرایط بهتری فصل را ادامه دهد اگر چه کار بسیار سختی برابر آبی پوشان پایتخت آن هم در ورزشگاه آزادی دارند.
نفت آبادان در این هفته از رقابت ها میهمان تیم استقلالی است که در هفته گذشته برد شیرینی برابر استقلال خوزستان کسب کرد و بازیکنان این تیم حالا از انگیزه بسیار بالایی برخوردار هستند و به طور قطع با تمام توان برابر صنعت نفت حاضر می شوند اما در سوی مقابل تیم تازه شکل گرفته نفت آبادان وجود دارد که هماهنگی خوبی بین بازیکنان این تیم به وجود آمده است.
سرمربی پرتغالی صنعت نفت که این فصل به آبادان آمده است پس از گذشت 13 هفته از رقابت ها، 10 مساوی، 2 باخت و یک برد به دست آورده است. این موضوع نشان می دهد که برزیلی های ایران بیشتر بازی های خود را با تساوی پشت سر گذاشته اند و شاید در ادامه رقابت ها هواداران این تیم تحمل امتیاز از دست دادن آن هم در بازی های خانگی را نداشته باشند.
شروع امتیازگیری طلایی پوشان آبادانی از هفته هشتم رقابت ها آغاز شد و این تیم پس از شکست مقابل پیکان تاکنون باختی در کارنامه نداشته است و اکنون با 13 امتیاز در مکان یازدهم رده بندی قرار دارد.
* نفت مسجدسلیمان – پیکان
نفتی های مسجد سلیمان در دیدارهای گذشته با وجود اینکه بازی های بسیار زیبایی به نمایش گذاشتند اما در نتیجه گیری ضعیف عمل کردند تا اینکه در بازی هفته گذشته مقابل تیم سپیدرود سه امتیاز بسیار شیرین کسب کرد و جایگاه خود را در جدول لیگ برتر فوتبال یک پله ارتقا داد.
تیم نفت مسجد سلیمان از روزهای نه چندان خوب گذشته اش فاصله گرفته و حالا از سه بازی گذشته خود هفت امتیاز کسب کرده است و این موضوع خوشحالی مردم این شهر را به همراه داشته است.
شاگردان مرزبان این بار و در هفته چهاردهم رقابت های لیگ برتر برابر تیم پیکان صف آرایی می کنند که این دیدار از اهمیت بالایی برای هر 2 تیم برخوردار است و پیروزی در این بازی نه تنها جایگاه نفت مسجدسلیمان را در جدول ارتقا می دهد بلکه برای دیگر تیم های خوزستانی حاضر در لیگ ارزشمند خواهد بود هر چند که بازیکنان تیم پیکان پس از باخت هفته گذشته مقابل فولاد، برای برد به مسجدسلیمان سفر می کنند.
تیم نفت مسجدسلیمان در این دیدار از امتیاز میزبانی و حضور تماشاگرانش بهره مند است که این موضوع کار را برای هر تیمی از جمله پیکان سخت تر می کند. با توجه به نتیجه گیری خوب نفت مسجدسلیمان در بازی های اخیر، تماشاگران نفتی حالا انتظار دارند که جایگاه تیمشان در رده های بالاتر باشد.
* سایپا – استقلال خوزستان
تیم استقلال خوزستان پس از 2 شکست بسیار تلخ برابر تیم های نساجی و نفت مسجدسلیمان، هفته گذشته مغلوب همنام تهرانی خود شد که اعتراض هواداران این تیم را در پی داشت. این تیم خوزستانی این بار باید خود را برای یک جدال سخت با یکی از مدعیان لیگ یعنی تیم سایپا، در ورزشگاه شهید دستگردی آماده کنند.
ایمان مبعلی کاپیتان تیم استقلال خوزستان پس از آسیب دیدگی در جریان دیدار با استقلال تهران، با تشخیص پزشک تیم بیش از یک ماه دور از میدان خواهد بود و این موضوع کار تیم استقلال خوزستان را در برابر شاگردان علی دایی سخت تر می کند.
نماینده خوزستان که هم اکنون با کسب 2 برد، چهار تساوی و هفت باخت در مکان شانزدهم رده بندی قرار دارد در این هفته به مصاف تیم سایپا می رود که به مراتب وضعیت مناسب تری دارد و با 16 امتیاز در مکان هشتم رده بندی جای گرفته است؛ این دیدار برای آبی های خوزستان اهمیت زیادی دارد چرا که می توانند با امتیاز گرفتن از این دیدار جایگاه خود را بهبود دهند.
تیم استقلال خوزستان به دلیل پرداخت نشدن بدهی دیوید ساکونی بازیکن سابقش، چندی پیش از سوی فیفا جریمه شد و 6 امتیاز از این تیم جنوبی کسر شد که این موضوع می تواند قهرمان لیگ پانزدهم را وارد بحرانی به مراتب دشوارتر از وضعیت کنونی کند. استقلالی های خوزستان هم اکنون با چهار امتیاز در قعر جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال قرار دارند و در ادامه کار سختی برای ماندن در لیگ دارند.
تیم استقلال خوزستان فرصت چندانی برای پرداخت بدهی خود به ساکونی ندارد و اگر این جریمه پرداخت نشود، جریمه های سنگین تر مانند سقوط به لیگ های پایین تر و لغو امتیاز این تیم شامل حال استقلال خوزستان می شود.
تیم استقلال خوزستان در این فصل بر مبنای بازیکنان جوان و بومی پی ریزی شده و به غیر از چند بازیکن قرارداد تمامی بازیکنان این تیم زیر یک میلیارد ریال است و این موضوع به نتایج ضعیف این تیم کمک کرده است. این تیم تنها در صورت کسب امتیاز از بازی های آینده خود می تواند به بقا در لیگ امیدوار باشد.
به گزارش ایرنا تا پایان لیگ هجدهم زمان زیادی هنوز باقی مانده و نمایندگان خوزستان می توانند با برطرف کردن مشکلات تیم و جلب رضایت خاطر هوادارانشان به آینده راه امیدوار باشند.
دیدار نمایندگاه خوزستان در هفته چهاردهم لیگ برتر به شرح ذیل است:
چهارشنبه 7 آذر:
فولاد خوزستان - ذوب آهن (ساعت 15:30 ورزشگاه غدیر اهواز)
پنجشنبه 8 آذر:
استقلال - نفت آبادان (ساعت 15 ورزشگاه آزادی تهران)
جمعه 9 آذر:
نفت مسجدسلیمان - پیکان (ساعت 15:15 ورزشگاه بهنام محمدی)
سایپا - استقلال خوزستان (ساعت 15:30 ورزشگاه دستگردی تهران)
9879 / 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.