مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، امدادرسانی های عوامل امداد و نجات این جمعیت در شش شهرستان استان را در مناطق سیلابی تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی خدادادی اظهار کرد: از روز جمعه تا صبح امروز یکشنبه ۴ آذرماه، به ۱۵۲ خانوار آسیب دیده از سیل و بارندگی های شدید شامل ۷۲۷ نفر امدادرسانی شده است.

وی در تشریح حوادث رخ داده در استان گفت: پس از آبگرفتگی وسیع در سطح شهر، مناطق طالقانی، سرجونکی، کمپ خیرآباد، تانکی سفید، کوی غدیر، روستای حر از توابع آغاجاری، چهار تیم امداد و نجات (۱۸ نفر) و سه خودروی آمبولانس و پشتیبانی به این مناطق اعزام و به ۳۵ خانوار (۱۷۵ نفر) امدادرسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: همچنین دو تیم امداد و نجات (۹ نفر) و دو خودروی آمبولانس و پشتیبانی به مناطق چاه ابوعلی، چم‌سیاه و شیرعلی بهبهان اعزام شد و امدادرسانی در این مناطق ادامه دارد.

خدادادی تصریح کرد: با توجه به در حال تخریب بودن سد خاکی رامشیر بر اثر بارندگی های شدید، چهار تیم امداد و نجات (۱۵ نفر) و چهار خودروی آمبولانس و پشتیبانی به روستاهای مجاور این سد اعزام شدند که کار تخلیه چهار روستای مجاور آن را انجام دهند.

وی ادامه داد: اسکان اضطراری در پایگاه امداد و نجات هلال احمر در مشراگه رامشیر و مدارس آن و توزیع اقلام امدادی و معیشتی بین اسکان یافتگان نیز در حال انجام است.

رئیس کارگروه امداد و نجات مدیریت بحران استان با اشاره به اعزام دو تیم امداد و نجات(۸ نفر) و دو خودروی آمبولانس و پشتیبانی به شوشتر، گفت: ۳۵ خانوار (۱۷۵ نفر) از عشایر مناطق دروازه، خرمن‌خاک و جاده کشت و صنعت شوشتر نیز از سیلاب متأثر شدند که امدادرسانی توسط این نیروها انجام شد.

خدادادی در خصوص سیلاب و آبگرفتگی در شهرستان هندیجان، بیان کرد: در مرحله اول، کیلومتر ۳۵ محور هندیجان - دیلم دچار آبگرفتگی شدید و مسدود شدن جاده شد که سه تیم امداد و نجات (۱۲ نفر) و دو خودروی آمبولانس و پشتیبانی اعزام کردیم؛ در این مرحله امدادرسانی به ۲۶ خودرو با ۱۰۴ سرنشین و امدادرسانی به سه مصدوم و انتقال به مرکز درمانی و رهاسازی پراید وانت واژگون شده در اثر سیلاب شدید هم انجام شد.

وی با اشاره به تخلیه ۲۵ منزل مسکونی از آب ناشی از بارندگی شدید در هندیجان، ادامه داد: در مرحله دوم مناطق شمالی و جنوبی سطح شهر، شهرک باهنر، شهرک رجائی، فرهودآباد نیز از سیلاب متأثر و چهار تیم امداد و نجات (۱۷ نفر) و چهار خودروی آمبولانس و پشتیبانی اعزام و به ۴۰ خانوار (۱۹۹ نفر) امدادرسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: با اعزام دو تیم امداد و نجات(هشت نفر) و دو خودروی آمبولانس و پشتیبانی در بخش الوار گرمسیری، ۱۶ خانوار (۷۴ نفر) امدادرسانی و ۳۵ نفر اسکان اضطراری شدند.

خدادادی در پایان یادآور شد: تاکنون اقلام امدادی شامل 7 دستگاه چادر، ۲۷۵ تخته پتو، ۷۳ تخته موکت، ۲۹۵ کیلو پلاستیک پوششی، ۴۴ شعله والور، ۴۰ شعله فانوس، ۳۴۰ قوطی کنسرو، ۴۱۷ کیلو اقلام زیستی از قبیل حبوبات، برنج، قند و شکر، چای، روغن و نمک، ۱۲۵ گالن آب، ۹۳ قوطی پودر لباسشویی و ۱۰۶ قالب صابون در مناطق سیل زده توزیع شده است.

وی تصریح کرد: امدادرسانی در این مناطق ادامه دارد و نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان در سایر نقاط نیز آماده باش هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.