رضا خیامیان روز پنجشنبه در آیین گشایش دهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت و حفاری در اهواز، بیان داشت: کشور از توانایی های زیادی برخوردار است و باید به آن پرداخته شود تا در شرایط تحریم مشکلات تحمیل شده به فرصت تبدیل شود.
وی با بیان اینکه تحریمها نباید به تهدید تبدیل شود، گفت: کارفرمایان و کارگران ایرانی برای به وجود آمدن شرایط امروزی و داشتن توان رقابت با خارجی ها ، تلاش های زیادی داشته اند.
این فعال حوزه صنعت نفت ادامه داد: باید تولیدات داخلی را باور کنیم و در همین راستا سازندگان کشور هم باید با ارتقای سطح کیفی کار و تولید خود، کاری کنند که این باور تقویت شود ، واقعیت این است که تحریم های داخلی برای ما تولید کنندگان آزار دهنده هستند .
خیامیان تاکید کرد: حمایت از تولید داخلی یک ضرورت جدی است و ما سازندگان متوجه این حساسیت هستیم که قطعات نفتی باید ایمن باشند ، این حساسیت با تمام توان از سوی ما مورد توجه قرار گرفته و خواهد گرفت.
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت یاد آور شد: اگر مسئولان به تولید داخل بها بدهند و پروژه هایی که قرار بود به توتال واگذار شود را بین شرکت های ایرانی تقسیم کنند مطمئنا توان انجام همه این طرح ها را در داخل موجود است .
وی با اشاره به اینکه درشرایط تحریم شرکت های بزرگ اروپایی نمی آیند اما قطعا شرکت های کوچک تر برای حضور در ایران مشکلی ندارند، گفت: از طریق ورود این شرکت های خارجی نیز می توانیم تکنولوژی مورد نیاز را به داخل کشور وارد کنیم و علاوه بر این ایرانی های ساکن در خارج از کشور نیز هستند که حاضر به سرمایه گذاری خواهند بود.
دهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت و حفاری از یکم تا چهارم آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خوزستان برپا شده است.

9931/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.