به گزارش ایرنا، وحید کیانی روز یکشنبه در نشست خبری بیست و یکمین جشنواره قصه گویی منطقه ای به میزبانی خوزستان در جمع خبرنگاران افزود: همه ظرفیت های کانون را در مناطق حاشیه نشین فعال کرده ایم و ناوگان خودرویی کتابخانه های سیار در مناطق حاشیه نشین حضور پیدا کرده و به کودکان و نوجوانان خدمات فرهنگی، کتابخانه ای و هنری ارایه می کند.
وی با بیان اینکه خوزستان دومین استان حاشیه نشین کشور است گفت: فعالیت در مناطق محروم خوزستان با تعامل و همکاری مشترک با دفاتر تسهیل گری در حال انجام است.
کیانی ادامه داد: همزمان با برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین المللی منطقه سه کشور در اهواز در روزهای از 30 آبان تا یکم آذر، در تلاش هستیم تا زمینه اجرای برخی از قصه ها را در مناطق حاشیه ای اهواز فراهم کنیم.
وی گفت:در کانون این امکان وجود دارد که به آموزش آیین و آداب قصه نویسی و قصه گویی بپردازیم و به همین منظور خوزستان میزبانی این جشنواره در سطح منطقه ای را بر عهده گرفته است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ادامه داد:یادآور شد: جشنواره قصه گویی از 20 سال قبل در حال برگزاری است و امسال ابعاد بین المللی به خود گرفته است و از 35 کشور در این جشنواره به زبان های خودشان شرکت کرده اند.
کیانی ادامه داد: بخش فیلم های 90 ثانیه ای نیز یکی دیگر از بخش های جشنواره امسال است که خوزستانی ها آثار خوبی به این بخش ارسال کرده اند که داوری و نتایج آن در مرحله کشوری و همزمان با شب یلدا در تهران اعلام می شود.
وی گفت: در بخش جشنواره قصه گویی منطقه سه از استان های خوزستان، اصفهان، بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، فارس و کهگیلویه و بویراحمد هر کدام پنج شرکت کننده حضور دارند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان افزود: برترین های منطقه سه برای رقابت به سطح ملی و بین المللی در تهران حاضر می شوند و برترین های آن در شب یلدا معرفی می شوند.
کیانی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد تا کودکان این کشور مورد تحمیل فرهنگی کشورهایی با هویت های رنگین کمانی قرار بگیرند، افزود: فرهنگ ایرانی باید به شکل ویژه ای به دیگر نقاط جهان صادر شود و قصه بهترین ابزار در این باره است.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان 62 مرکز ثابت و سیار دارد که کودکان 6 تا 17 ساله از فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی آن استفاده می کنند.
9931/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.