سیدلطیف قارونی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: شمشیربازی خوزستان در گذشته قطب اول کشور بود و همیشه سکو های اول تا سوم مسابقات کشوری از آن شمشیربازان خوزستانی بود و اکنو نیز با برنامه ریزی تلاش می کنیم به روزهای اوج خود برگردیم.
وی مهمترین مشکل رشته شمشیربازی خوزستان را کمبود تجهیزات مورد نیاز دانست و گفت: در گذشته تجهیزات ورزشکاران را خودمان تهیه می کردیم اما با توجه به شرایط اقتصادی موجود، هر ورزشکار با هزینه شخصی تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری می کند.
وی با بیان اینکه تجهیزات رشته شمشیربازی بسیار گران بوده و در ایران تولید نمی شود افزود: اگر چه به تازگی لباس شمشیربازان در ایران تولید می شود اما دیگر تجهیزات از قبیل شمشیر، ماسک و ... از خارج کشور وارد می شود و این موضوع کار ما را سخت تر می کند.
قارونی با اشاره به اینکه قبلا هزینه تجهیز یک شمشیرباز 10 میلیون ریال بود اما اکنون این قیمت سه برابر شده بیان کرد:زمانی برای خرید یک شمشیر چینی یک میلیون ریال هزینه می کردیم اما اکنون همان شمشیر را باید سه میلیون ریال بخریم همچنین هزینه ماسک شمشیرباز 2 میلیون ریال بود اما اکنون قیمت آن پنج میلیون ریال است.
وی با بیان اینکه گران بودن تجیهیزات باعث می شود که ورزشکاران کمتری جذب شمشیربازی شوند افزود: اکنون 60 شمشیرباز سازمان یافته در خوزستان داریم که در سه رشته فلوره، اپه و صابر در شهرستان های اهواز، خرمشهر و آبادان فعالیت می کنند؛ همچنین در ماهشهر ورزشکاران خوبی داریم که به دلیل نبود سالن مناسب نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
دبیر هیات شمشیربازی خوزستان به حضور بانوان شمشیرباز خوزستانی در تیم ملی اشاره کرد و گفت: اکنون مریم وهابی و مریم حمزه ای جزو نفرات برتر کشوری هستند و مرتب در اردوهای تیم ملی حضور دارند. با برنامه ریزی انجام شده از این 2 ورزشکار به عنوان مربی استفاده می کنیم.
9879/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.