به ‌گزارش ایرنا رضا اردکانیان روز دوشنبه در حاشیه کلنگ زنی پنج مجتمع آب‌شیرین‌کن در استان خوزستان در جمع خبرنگاران افزود: برای طرح‌های تکمیل شده در استان خوزستان بالغ بر 10 هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان نیز برای طرح‌هایی که قرار است عملیات اجرایی آنها آغاز شود در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: در کل استان خوزستان بالغ بر 32 هزار و 500 متر مکعب آب در شبانه‌روز طرح‌ در دست بهره‌برداری نمک‌زدایی آب شیرین‌کن وجود دارد.
وزیر نیرو با اشاره به کلنگ‌زنی انجام شده مجموعه آب شیرین کن پیشرفته برای مردم شهر آبادان که با ظرفیت تولید 15 هزار متر مکعب آب شیرین در شبانه‌روز آغاز به‌کار کرد، ادامه داد: حدود 45 هزار متر مکعب در شبانه‌روز حجم آب شیرینی است که توسط طرح‌های در دست اجرا برنامه‌ریزی شده است.
اردکانیان اضافه کرد: برای طرح‌های بلندمدت و آتی آب شیرین‌کن‌های دیگر در استان نیز بالغ بر 84 هزار متر مکعب در شبانه‌روز پیش‌بینی شده است.
وی از طرح‌های آماده افتتاح آبرسانی بزرگ غدیر، تصفیه‌خانه شرق اهواز، نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان در استان خوزستان خبر داد و اظهار کرد: فاز نخست طرح مهم 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان‌های خوزستان و ایلام افتتاح می شود.
وزیر نیرو طرح‌های آماده افتتاح را مربوط به وعده رییس جمهوری در سفر اسفندماه 95 به خوزستان و مصوبه 15 فروردین سال 96 دانست و افزود: این طرح‌های مهم آماده افتتاح از نتایج مصوبه فروردین سال 96 بوده که بخش‌های عمده آن اجرایی شده است.
اردکانیان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 12 پست GIS در خوزستان همزمان با تحریم‌های ظالمانه و تحمیلی خاطرنشان کرد: خوزستان تنها استانی‌ است که یک‌باره این تعداد پست پیشرفته برق در آن نصب خواهد شد. نصب 12 پست GIS تاثیر بسزایی در ایمن‌سازی شبکه برق خوزستان خواهد داشت و قابلیت پایداری آن را بویژه در مقابله با ریزگردها دوچندان می‌کند.
6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.