به گزارش ایرنا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در نشستی که به منظور ایجاد ارتباط دانشگاه و صنایع در دانشگاه آزاد دزفول برگزار شد، گفت: با امضای این تفاهم نامه ها از ظرفیت دانشگاه و نیروهای متخصص برای رفع مشکلات صنایع استفاده خواهد شد.
علی افروس افزود: 120 کارگاه و آزمایشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی دزفول وجود دارد که با استفاده از این ظرفیت ها و ارتباط با صنایع در راستای حل مشکلات اقتصادی اقدام خواهد شد.
وی گفت: یک رابط در کارخانه های صنعتی مستقر می شود تا مشکلات صنعت مربوطه در قالب طرح های تحقیقاتی تعریف و با استفاده از ظرفیت آزمایشگاهی و کارآموزی نسبت به رفع مشکلات اقدام شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول افزود: با امضای این تفاهم نامه ها بین دانشگاه و صنایع تبادل علم و تجربه انجام خواهد شد و رساله های کارشناسی ارشد و دکتری به حل مشکلات صنعت گرایش خواهند یافت.
افروس بیان کرد: انجام طرح های تحقیقاتی مشترک و در اختیار قرار دادن امکانات پژوهشی از دیگر مفاد این قراردادها خواهد بود.
مهراب عبدالهی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول نیز در این نشست گفت: این ارتباط علاوه بر کاهش هزینه های تولید و بهره وری و سودآوری بیشتر صنایع منجر به انتقال تجربه تولیدکنندگان به دانشگاهیان می شود.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول از 31 سال پیش تاسیس شده و تاکنون بیش از 60 هزار فارغ التحصیل داشته است.
در حال حاضر این واحد دانشگاهی حدود 9 هزار دانشجو همراه با 220 عضو هیات علمی دارد که در 39 رشته کارشناسی ارشد، 9 رشته دکتری، 31 رشته کارشناسی پیوسته، 20 رشته کارشناسی ناپیوسته و 15 رشته کاردانی ناپیوسته تحصیل می کنند.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.