علیرضا رشیدیان عصر یکشنبه در مراسم تجلیل از فعالان صنعت گردشگری استان افزود: علاوه بر آن صنعت گردشگری و توسعه آن دستاوردهای مهمی از جمله عواید اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را به همراه دارد.
وی با اشاره به افزایش گردشگران ورودی به استان در نیمه نخست امسال اظهار داشت: در سال گذشته 31 میلیون گردشگر داخلی و خارجی وارد استان شدند در حالی که در نیمه نخست امسال 16.5 میلیون گردشگر وارد شده اند که رقم بسیار خوبی است.
وی گفت: در کنار گردشگری زیارت به عنوان محور اصلی گردشگری در استان باید در زمینه استفاده از ظرفیت های تاریخی، فرهنگی ، تفریحی و طبیعی برای جذب گردشگران برنامه ریزی موثر صورت گیرد.
استاندار خراسان رضوی افزود: در این روند باید از ظرفیت های الکترونیکی و تکنولوژی های نوین نیز بهره لازم و کافی گرفته شود.
وی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی به عنوان محور اصلی شعار سال است، اظهار داشت: علاوه بر اینکه کیفیت کالاهای تولیدی داخلی باید افزایش یابد، کیفیت خدمات ارائه شده در حوزه گردشگری نیز باید ارتقا پیدا کند تا تامین کننده نیاز و مورد رضایت گردشگران داخلی و خارجی باشد.
وی گفت: افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها، توجه به نیازهای گردشگران و تلاش در جهت تامین آنها و جذب گردشگران جدید از مواردی است که در روند توسعه گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد.
رشیدیان با بیان اینکه در زمینه جذب گردشگران جدید از دیگر کشورها تاکنون کند عمل شده است، افزود: ظرفیت های فراوان برای جذب این بخش از گردشگران در استان وجود دارد که باید روی آن کار و برنامه ریزی شود.
وی با بیان اینکه با هر موفقیت دشمنان به دنبال ایجاد مانع و مشکل هستند اظهار داشت: با افزایش گردشگران خارجی در این استان طی سال جاری تلاشهایی برای ایجاد تقابل میان زائر و مجاور آغاز شده که باید با آگاهی از این مسیر نیز گذر کنیم.
وی گفت: تخریب چهره نورانی و مقدس مشهد تلاش بی فایده ای است که دشمنان در صدد آن هستند.
در این مراسم از تلاشها و زحمات شماری از خادمان عرصه گردشگری خراسان رضوی تجلیل شد.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.