پخش کلیپ پزشک معالج «رُمیصا بناری»، کودک نابینای رامهرمزی، شائبه‌هایی را در جامعه برای کمک به معالجه این کودک بوجود آورده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، چندی پیش گزارشی تصویری از رُمیصا بناری، کودک زودرسی که دچار نابینایی شده از سیمای مرکز خوزستان پخش شد و در این گزارش بنابه گفته‌ خانواده این کودک، پزشکان چاره علاج فرزندشان را انجام عمل جراحی با هزینه‌ای معادل ۷۰۰ میلیون تومان در شهر شیراز اعلام کردند و برای جمع‌آوری این مبلغ، از مردم انسان‌دوست تقاضای مشارکت در تأمین این هزینه با اعلام شماره حساب بانکی بنام «رُمیصا بناری» شد.

پخش این کلیپ که توسط سیمای مرکز خوزستان تهیه شده بود، مورد تأیید مردم قرار گرفت و در سطح گسترده‌ای در فضای مجازی پخش شد و سیل کمک‌های نقدی مردم نوع‌دوست ایران اسلامی، به شماره حساب مذکور آغاز شد.

در ادامه‌ این ماجرا، کلیپی از پزشک معالج این کودک به فضای مجازی راه یافت که در این کلیپ پزشک معالج، انجام هرگونه عمل جراحی را غیر عملی دانست و ادعای خانواده بیمار را رد کرد.

پس از پخش خبری در فضای مجازی مبنی بر احضار پدر رُمیصا به مراجع انتظامی، خانواده رمینا در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، ادعای این پزشک را رد کرده و تأکید کردند که پزشک مذکور اقدام به معاینه فرزندشان کرده و به آنان نوبت مراجعه‌ بعدی برای عمل جراحی را داده و هزینه‌ آن‌را نیز ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرده است و مدارک اثبات صحبت خود را نیز در اختیار دارند.

اما پزشک مذکور در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: چنین عملی برای افراد بالای ۱۸ سال صورت می‌گیرد و هیچ ضرورتی برای این کودک ندارد و من هم حضور ذهن ندارم که اصلاً این بیمار را معاینه کرده باشم ولی می‌دانم که پرونده پزشکی وی را مورد مطالعه قرار داده و به آنان گفته‌ام که یک عمل با هزینه‌ حدود 3 میلیون تومان باید انجام شود تا ببینیم نتیجه چه می‌شود.

این پزشک افزود: پس از پخش کلیپ سخنان بنده که در دفاع از اعتبار و جایگاه جامعه‌ پزشکی صورت گرفت، از طرف خانواده این بیمار با من تماس گرفته شد و اعلام کردند که مبلغ جمع‌آوری شده به‌مراتب بیشتر از هزینه مورد نیاز است و در این خصوص راهنمایی خواستند که در پاسخ‌ گفتم چون از اول در جریان این موضوع نبوده و دخالتی نداشته‌ام، بنابر این اکنون نیز دخالت نمی‌کنم.

از آنجایی که مردم با اعتماد به صداوسیما، در یک امر خیر شرکت کرده‌اند، اکنون این شائبه به احساسات جامعه لطمه وارد کرده و افکار عمومی انتظار دارد که صداوسیما مجدداً وارد این بحث شده و صحت‌وسقم ماجرا را روشن کند تا از ایجاد هرگونه شائبه‌ای در اذهان عمومی جلوگیری به عمل آید.

رمیصا بناری

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.